Organizatia Civila Aeriana (OCA) vrea sa ia masuri pentru a reduce poluarea rezultata in urma traficului aerian. De aceea, cea de-a 36-a Dezbatere a Organizatiei Civile Aeriene, care a avut loc la jumatatea lunii septembrie, in Canada, a fost dedicata in intregime luptei impotriva poluarii in acest sector.
Denis Chagnon, purtatorul de cuvant al OCA, a declarat: "Marea intrebare care a dominat discutiile in aceasta intrevedere a fost "Cum sa reducem emisiile de CO2?"".
Participantii la dezbatere, reprezentanti a 190 de natiuni, nu au ignorat nici proiectul de initiativa al UE privind introducerea unui sistem de comercializare a CO2 emis de aeronave. In acest sens, Giovanni Bisignani, directorul general al Asociatiei Internationale de Transport Aerian (AITA), a evidentiat oportunitatea introducerii unor subventii pentru companiile aeriene care sa le permita acestora sa-si innoiasca flota de avioane si sa cerceteze posibilitatile de dezvoltare a unui tip de combustibil mai putin vatamator pentru mediu. De asemenea, Bisignani a propus o reducere anuala a emisiilor de CO2 cu 120 de milioane de tone.
120 de milioane pare o tinta astronomica? Nu si daca ne uitam la statistici. Acestea spun ca peste 2,2 miliarde de persoane au zburat cu avionul anul trecut si ca zborurile comerciale sunt responsabile pentru 2% din emisiile totale de CO2. Cu tot progresul tehnologic existent la ora actuala, emisiile de gaze cu efect de sera din industria aeriana au continuat sa creasca in ultimii zece ani si se estimeaza ca vor ajunge cu 3% mai mari pana in 2050 daca nu se ia nicio masura.