Elevi din zece tari, printre care si Romania, au implementat proiecte de mediu

Patru echipe de elevi si profesori din Romania au implementat proiecte pentru protejarea mediului in cadrul proiectului "Scoli europene pentru o planeta vie" care a avut loc vineri, 4 iunie, la Viena.

Proiectul este o initiativa a WWF (World Wide Fund for Nature) si a Fundatiei ERSTE, si a constat in implementarea a diverse proiecte pentru conservarea naturii de catre echipe de elevi din 10 tari europene.

Activitatile din cadrul proiectelor au variat de la evenimente de strada si spectacole de teatru, la expozitii si campanii de tipul "elevii ii invata pe elevi".

Premiul pentru cel mai bun proiect, constand intr-o tabara ecologica de o saptamana in Austria, a fost castigat de Liceul Cakovec din Croatia.

„Prin proiectul Scoli europene pentru o planeta vie dorim sa oferim elevilor posibilitatea de a se implica, de a-si exprima opinia public si de a-i motiva si pe ceilalti sa actioneze” a declarat Barbara Tauscher, Coordonator al programului de educatie pentru mediu din cadrul WWF Austria. „Pentru noi, implicarea totala a elevilor reprezinta cea mai importanta realizare”, a adaugat aceasta.

La proiect au participat elevi cu varste cuprinse intre 11 si 17 ani din Austria, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina care, timp de opt luni, au implementat diverse proiecte ecologice pe cele doua teme ale concursului: “Dunarea – linia vietii Europei” si „Amprenta ecologica”.

Din Romania au participat la acest proiect patru echipe de elevi, coordonati de cate un profesor, din Bucuresti – Liceul “I.L.Caragiale”si Liceul Bilingv “Lauder-Reut”, Miercurea-Ciuc – Liceul Tehnic „Székely Károly” si Tulcea – Centrul de Informare si Educatie in Managementul Deseurilor.

Concursul a fost castigat de o echipa de elevi cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani de la Liceul Cakovec, din Croatia.
Ei au convins juriul printr-un proiect pe tema „Amprenta ecologica”, cu titlul “Merele bunicii”, in cadrul caruia au analizat cele mai importante metode de productie locala de mere si posibilitatile consumatorilor de a reduce impactul asupra mediului prin consumul de produse locale.

"Si noi am organizat o zi dedicata consumului de mere in scoala noastra si a fost foarte distractiv. Am oferit fructe tuturor elevilor si am vorbit cu ei despre reducerea amprentei de carbon. A fost o initiativa care a generat crearea unor meniuri mai sanatoase la cantina scolii” a spus Roxana Chiriac (16 ani), reprezentanta a echipei Liceului “Ion Luca Caragiale” din Bucuresti. “Echipa noastra a fost formata din numai 15 elevi si sunt foarte mandra de rezultate. Am reusit sa producem multe schimbari atat in scoala noastra, cat si la nivel mai larg.”

“Tinerii sunt cei care au puterea de a modela viitorul, asadar trebuie sa-i incurajam in initiativele de protejare a mediului si de identificare a unor solutii creative in acest scop. Acesta este si motivul pentru care Fundatia ERSTE sustine proiectul international Scoli europene pentru o planeta vie si suntem impresionati de implicarea elevilor si a profesorilor deopotriva” a declarat Boris Marte, membru al Comitetului de Conducere al Fundatiei ERSTE.

Proiectul Scoli Europene pentru o planeta vie a ajuns anul acesta la a doua editie. Startul a fost dat in octombrie 2009, in Austria, in cadrul unei sesiuni de pregatire pentru elevi si profesori de o saptamana, cand expertii WWF au prezentat elevilor si profesorilor, prin ateliere de lucru si activitati in aer liber, temele proiectului si instrumentele necesare implementarii proiectului.

spot_img

Ultimele știri