Doar 33% dintre companii includ campaniile CSR in strategia de comunicare

Mai putin de o treime dintre companiile din toata lumea integreaza campaniile de CSR in strategia de comunicare corporativa, se arata in studiul global PULSE, in ciuda faptului ca 30,1% dintre respondenti considera ca acestea au cel mai mare impact asupra reputatiei unei companii, in timp ce pe locul doi se afla comunicarea interna (17,7%).Potrivit rezultatelor studiului, la nivel global doar 15% dintre organizatii au o strategie integrata de CSR, in vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.

Integrarea proiectelor de CSR in planul de afaceri al unei companii si comunicarea acestora pot genera avantaje competitive in orice industrie. Cu toate acestea, un numar mare de organizatii nu au in vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputatiei si la strategia pe termen lung a companiei. Sper ca prin prisma rezultatelor acestui studiu, din ce in ce mai multi experti in comunicare si manageri de top sa sustina dezvoltarea si integrarea unor strategii coerente de responsabilitate sociala corporativa in planurile de business”, a declarat Ana Dodea, International Client Services Director, CEE & SEE, Grayling.

Printre cele mai importante concluzii ale studiului este semnalat faptul ca 37% dintre companii aloca doar 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR. De asemenea, peste jumatate dintre respondenti (52%) considera ca presa este interesata sa promoveze aspecte referitoare la activitatile de CSR .

Cele mai des utilizate mijloace de comunicare a activitatilor de CSR sunt relatiile cu presa (25%) si comunicarea interna (24,6%) si doar 12% dintre organizatii folosesc social media pentru comunicarea activitatilor de CSR

Majoritatea platformelor de CSR au in vedere urmatoarele trei domenii: Comunitate si Responsabilitate Sociala Corporativa (16%); Deseuri si Reciclare (13%) si Filantropie si Voluntariat (11%)

Studiul PULSE este realizat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local. Peste 1300 de experti in comunicare din toata lumea au luat parte la aceasta editie a studiului.

Lansat in aprilie 2012, Grayling PULSE este un raport HTML trimestrial, gratuit, care ofera o imagine de ansamblu a trendurilor actuale si emergente din industria comunicarii, la nivel global – informatii esentiale pentru orice persoana care conduce sau lucreaza intr-o echipa de PR sau comunicare a unei companii.

spot_img

Ultimele știri