Doar 2% din produsele auto-denumite eco, aflate in prezent in magazine, pot purta in mod legitim aceasta eticheta, anunta firma de consultanta Terra Choice Environmental Marketing, citata de Reuters.
Restul de companii exagereaza calitatile eco ale produselor lor, anunta compania ce conduce programul de etichetare al guvernului canadian, ce lucreaza cu firme ca Husky Energy si Canon. Studiul realizat de canadieni arata ca numarul de produse „eco” a crescut semnificativ intre 2007 si 2009, iar inventivitatea producatorilor a luat si ea proportii.
„Vestea buna este ca oferta tot mai mare de produse eco arata ca oamenii cer o responsabilitate tot mai mare pentru mediu si ca pietele si producatorii asculta. Vestea proasta este ca din cei 2219 producatori chestionati de TerraChoice in Canada si SUA, 98% comit cel putin unul din pacatele <<inverzirii>>”, declara Scott McDougall, director executiv al TerraChoice.
Printre schemele la care recurg producatorii sunt etichetarea cu alte etichete decat cele prevazute prin lege, lipsa de dovezi in legatura cu datele furnizate si explicatiile vagi in legatura cu procesele si componentele sau ingredientele folosite.
Foto: Treehugger