Majoritatea mașinilor diesel noi lansate după scandalul Dieselgate depășesc limitele de poluare

Majoritatea mașinilor diesel noi lansate în Europa după scandalul Dieselgate depășesc în continuare limitele legale de poluare cu oxizi de azot, conform unor noi teste de emisii.

Peste 370.000 de măsurători au fost realizate în Marea Britanie, Franța și alte țări în cadrul unui nou sistem de evaluare numit The Real Urban Emissions Initiative (True), care a fost făcut public săptămâna trecută.

Conform testelor, aproape toți producătorii auto au fabricat motoare diesel care au mai multe emisii în condiții reale de conducere decât în testele oficiale realizate în laborator. Noile modele diesel lansate în 2016 generează în medie de cinci ori mai multe emisii decât limita de 0.08 mg de oxizi de azot per kilometru impusă de Uniunea Europeană. Modelele lansate în 2017 au emisii de aproape patru ori mai mari decât limita stabilită.

Vehiculele au fost optimizate să treacă testele standardizate, însă testul realizat în cadrul The Real Urban Emissions Initiative este realizat în condiții reale de trafic, iar rezultatele sale nu pot fi manipulate. Testul este realizat cu ajutorul unui fascicul de lumină care analizează gazele de eșapament ale vehiculelor pe măsură ce trec prin dreptul lui, sistemul înregistrând și numerele de înmatriculare pentru a le putea asocia cu modelele mașinilor.

Green Report Shop Transport ECO

Peter Mock, de la Consiliul Internațional pentru Transport Curat, a declarat pentru The Guardian că modelele diesel sunt în continuare extrem de poluante.

„Dacă aș fi un client, m-aș uita la aceste rezultate și aș ajunge la concluzia că nu ar trebui să cumpăr o mașină diesel. Până și vehiculele diesel Euro 6 au rezultate slabe în acest moment, așa că aproape toate modelele ar trebui să aibă accesul restricționat în centrele orașelor.”

Nivelurile de poluare cu oxizi de azot se află peste limitele legale în numeroase țări din Uniunea Europeană. Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Oxford și Universitatea din Bath, Marea Britanie, arată că efectele nocive asupra sănătății cauzate de emisiile provenite de la vehiculele diesel sunt de douăzeci de ori mai mari decât cele cauzate de vehiculele electrice și de cinci ori mai mari decât cele cauzate de mașinile pe benzină.

„Evaluarea True Initiative dezvăluie moștenirea dieselgate – zeci de milioane de vehicule diesel murdare sunt încă pe străzi, producând un smog toxic pe care îl respirăm în fiecare zi. Testele identifică modelele cu performanțele cele mai slabe, iar autoritățile trebuie să ia măsuri pentru a obliga producătorii auto să le îmbunătățească.”, a declarat Greg Archer, campaigner la Transport & Environment, parte din True Initiative.

Luna trecută, Hamburg a devenit primul oraș german care a restricționat accesul mașinilor diesel vechi în zonele mai poluate. Începând cu luna septembrie 2017, mașinile noi au trebuit să treacă și un test în condiții reale de trafic, dar emisiile pot în continuare să fie de două ori mai mari decât limita admisă, din cauza unui compromis al Uniunii Europene cu producătorii auto.

spot_img

Ultimele știri