Produsele alimentare bio se vând foarte bine în magazinele specializate, dar sunt căutate și în lanțurile mari de magazine, a declarat, pentru Green Report, Delia Nica, (foto) directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).
Nu toate marile lanțuri de magazine au această sortimentație pentru că, în general, produsele alimentare bio prind foarte bine în magazinele specializate, dar sunt căutate și în hypermarket-uri. Deocamdată piața produselor bio este una de nișă însă se dezvoltă ”, a spus Delia Nica, prezentă la lansarea programului ”Dor de gust”, o inițiativă a Asociației Cultivatorilor de Legume, susținută de Grupul Agricover.
Prin programul ”Dor de gust” începând din această lună, hypermarket-urile din România vor oferi legume proaspete românești de la peste 200 de fermieri din regiunea de sud a țării. Pentru prima oară un grup de fermieri reușește să dezvolte un program menit să asigure livrarea legumelor românești în hypermarket-uri.
Președintele asociației, Gheorghe Vlad, nu exclude însă și cooptarea producătorilor bio în asociație, cât și promovarea la comercializare a legumelor obținute în sistem bio.
Este posibilă și cooptarea producătorilor bio în asociație, ne-am gândit și la acest lucru. Deocamdată însă, dorim să satisfacem nevoia consumatorilor pentru legume proaspete, gustoase românești, al căror proces de producție este trecut printr-un control strict al calității prin analize fizico-chimice și fișe de cultură. Fiecare producător are obligația, înainte de a-și livra marfa, să facă, într-un laborator autorizat, toate testele necesare pe fiecare lot ce urmează a fi pus în vânzare”, a declarat, pentru Green Report, Gheorghe Vlad.
Legumele românești care-și vor face loc pentru prima oară pe rafturile marilor retaileri provin din ferme din cele mai renumite bazine legumicole din România, precum Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lungulețu sau Măriuța.
Fermierii din asociație au, de asemenea, și ei intenția să se îndrepte spre producția de legume bio, cultivate fără pesticide, însă problema lor rămâne, deocamdată, comercializarea recoltelor.
Roșiile noastre cresc și acum pe terenuri netratate chimic, însă, ce-i drept, nu sunt autorizate ca produse bio. Dar au gust, avem semințe de calitate și se deosebesc net de cele care vin din import. Problema noastră rămâne însă comercializarea”, a explicat, pentru Green Report, Mircea Bujor, șeful unei ferme de legume din localitatea Dracea, județul Ilfov.
Legumele producătorilor înscriși în Asociația Cultivatorilor de Legume sunt crescute în pământ, iar tot procesul de producție este trecut printr-un control strict al calității prin analize fizico-chimice și fișe de cultură.
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a fost constituită în 2003 și are ca membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI și Mobexpert.