In ultimii cinci ani, de la lansarea in 2003 a campaniei Go Green a echipei de fotbal american Eagles, mai multe echipe profesioniste au initiat programe eco-friendly. Chiar si Super Bowl-ul a fost cuprins de febra verde, informeaza Environmental Leader.
„Nu este un capriciu. Esto o oportunitate de afaceri, cei de la Eagles au realizat acest lucru cu ani in urma”, a declarat Mark Andrew, fondator si presedinte al Green Mark, o companie de marketing si consultanta de mediu.
Alte echipe au urmat exemplul celor de la Eagles. The Nets au anuntat in noiembrie un plan care, spera ei, ii va ajuta sa devina prima echipa din NBA neutra din punctul de vedere al carbonului. Echipa a mai aranjat o serie de „Nopti verzi”, in cadrul carora mai multe organizatii de mediu au facut anunturi in timpul meciurilor la speaker, mesaje menite sa informeze publicul in legatura cu problemele de mediu. Dupa un joc recent, 5000 de spectatori au plecat acasa cu becuri fluorescente primite din partea organizatorilor.
The Patriots a semnat un contract pe patru ani cu compania REC pentru cumpararea de instalatii de panouri solare, in vederea eficientizarii consumului de energie pentru stadionul echipei.
Stadionul Four Field a devenit primul din NFL care a gazduit un joc 100% neutru din punctul de vedere al carbonului, jocul cu numarul 68 al echipei Lions de Ziua Recunostintei.
In luna iulie, un sistem solar a fost inaugurat la stadionul AT&T Park, al celor de la Giants din San Francisco.
In plus, Waste Management a semnat un contract pe patru ani pentru sponsorizarea echipei St. Louis Rams, iar organizatorii Formulei 1 au declarat ca vor sa initieze un program de constientizare asupra problemelor de mediu.