Curierul National: Romania detine primul hotel ecologic

Hotelul Saturn din statiunea cu acelasi nume a primit ieri eticheta ecologica europeana pentru serviciile de cazare turistica, acesta fiind primul hotel din Romania care a primit o astfel de clasificare de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD), se arata intr-un comunicat emis de MMDD. Membrii Comisiei Nationale pentru Acordarea Etichetei Ecologice au decis ca sunt indeplinite un numar de 21 criterii optionale, totalizand 30,5 puncte, punctajul minim necesar pentru obtinerea etichetei ecologice fiind de 16,5 puncte.
Potrivit comunicatului, "eticheta ecologica europeana demonstreaza inalta calitate si respectul fata de mediu, recompensand astfel serviciile de cazare si turistii. Eticheta a fost creata de Comisia Europeana in 1992, fiind o schema unica de certificare pentru a ajuta consumatorii sa distinga produsele si serviciile verzi, care nu afecteaza mediul".

UE vrea impact minim asupra mediului

Comisia Nationala pentru Acordarea Etichetei Ecologice a analizat documentatia depusa de SC Fimest Turist SRL, in vederea obtinerii etichetei ecologice pentru serviciile de cazare turistica la hotelul Saturn din statiunea cu acelasi nume. Criteriile au fost verificate pe baza prevederilor Deciziei nr. 287/2003/EC privind acordarea etichetei ecologice europene pentru serviciile de cazare turistica si s-a constatat ca sunt indeplinite cerintele incadrate la criteriile obligatorii.

Prin aceasta certificare, CE a urmarit sa incurajeze industria in proiectarea si realizarea unor produse cu impact minim asupra mediului in timpul fazelor de productie, distributie, consum, utilizare chiar si dupa folosire.

Eticheta ecologica europeana identifica performanta de mediu generala a produselor si serviciilor, bazata pe analiza ciclului de viata, insa operatorul economic nu este obligat sa o aplice pe produsele sau serviciile sale.

Eco-etichetarea prevede taxa scazuta

Produsele, care intrunesc criteriile ecologice stricte de performanta primesc logo-ul care reprezinta floarea ce poate fi utilizat ca instrument de marketing pentru a arata consumatorilor ca produsul are performante de mediu superioare.

Schema acordarii etichetei ecologice se bazeaza pe sistemul de management de mediu si audit, fiind elaborata prin Regulamentul Consiliului EEC 880/92 din 23 martie 1992. Regulamentul revazut a fost introdus in 2000 si prevede: simplificarea schemei, largirea schemei spre servicii, introducerea structurii de taxa scazuta, cresterea transparentei, imbunatatirea implicarii partilor. Elementele principale ale schemei se bazeaza pe selectie, transparenta, abordarea criteriilor multiple si dimensiune europeana. Schema este deschisa tuturor produselor si serviciilor, cu exceptia alimentelor, a bauturilor si a dispozitivelor farmaceutice.

Birul anual: 0,15% din volumul vanzarilor

Criteriile luate in calcul pentru acordarea etichetei ecologice sunt fezabilitatea si studiul de piata, considerente legate de ciclul de viata si analiza de imbunatatire a mediului. Taxa anuala pentru utilizarea etichetei ajunge pana la 0,15% din volumul anual al vanzarilor produselor in Comunitate sau intre 500 si 25.000 de euro per grup de produs per aplicat. UE percepe o reducere de 25% pentru tarile in curs de dezvoltare si 15% pentru companiile inregistrate EMAS si ISO.

Pentru mai multe informatii viziteaza Curierul National

spot_img

Ultimele știri