Consumatorii vor fi mai bine informati in legatura cu siguranta, eficienta din punct de vedere economic si ecologic a pneurilor multumita unei propuneri de regulament care prevede informatii armonizate referitoare la parametrii pneurilor prin intermediul etichetarii. De mentionat ca nu s-a ajuns la un acord cu Consiliul in prima lectura.
Potrivit raportului elaborat de Ivo Belet (PPE-DE, Belgia), pneurile vor dispune de o eticheta explicativa, similara celei aplicate produselor electronice, clasa A (verde) simbolizand o performanta foarte buna, iar clasa G (rosu) indicand o performanta slaba a pneurilor. Eticheta va indica, de asemenea, gradul de aderenta la terenul umed, precum si silentiozitatea acestora.
Pentru pneurile cu un nivel de zgomot redus, etichetarea valorii masurate a zgomotului exterior de rulare, exprimata in decibeli, este insotita de marcajul "low noise – zgomot redus" (68dB pentru pneuri de tip C1, 60 dB pentru tipul C2 sau 70 dB pentru tipul C3). Pentru a aborda problema reducerii emisiilor de CO2 provocate de transportul rutier, statele membre ar trebui sa puna in aplicare masuri stimulatoare in favoarea pneurilor eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Pentru a evita fragmentarea pietei interne, ar trebui stabilite clase de eficienta minima a consumului de combustibil.
Deputatii europeni s-au exprimat pentru crearea unui site Internet al sistemului UE de etichetare a pneurilor. Acesta ofera explicatii simple si succinte pentru fiecare pictograma in parte. Site-ul ar trebui sa explice logica pe care se bazeaza sistemul, beneficiile pe care acesta le aduce conducatorilor auto si transportatorilor rutieri, precum si contributia sa globala la reducerea emisiilor de CO2 si a zgomotului rutier. Furnizorii vor trebui sa includa pe paginile de Internet un "calculator pentru economiile de combustibil" care va indica potentialele economii medii de combustibil si reducerile medii de emisii de CO2 si costuri pentru pneurile de tip C1, C2 si C3.