Curierul National: Nava turceasca s-a scufundat din cauza fiarelor pe care le transporta

Potrivit comandantului cargoului, incidentul s-ar fi produs dupa ce unul din fiarele vechi cu care era incarcata nava s-a miscat
Acest fapt a cauzat intrarea in balans a cargoului si, ulterior, scufundarea in Marea Neagra

Cargoul Medy transporta fier vechi si se indrepta spre Istanbul

Vasul turcesc "Medy", incarcat cu fier vechi, care incepuse sa ia apa dupa ce s-a inclinat periculos catre babord (partea stanga a unei nave, in sensul de mers al acesteia – n.r.), s-a scufundat, ieri, in Marea Neagra, cel mai probabil din cauza marfii pe care o transporta.

Potrivit comandantului cargoului, incidentul s-ar fi produs dupa ce unul din fiarele vechi cu care era incarcata nava, s-a miscat, fapt care a cauzat intrarea in balans a cargoului. Apoi, nava s-a inclinat si a inceput sa ia apa.

Ion Voicu, directorul Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM), a declarat, la randul lui, ca navele de interventie, care au incercat sa salveze vasul turcesc nu au mai putut face nimic, precizand ca nu putea pune in pericol vietile membrilor echipelor de interventie.

S-a scufundat la 6 mile de Constanta

Potrivit sursei citate, nava s-a scufundat in jurul orei 12.50, la o distanta de aproximativ sase mile marine de digul de larg al Portului Constanta.

"Nu am mai reusit sa salvam nava desi speram sa o putem face. Chiar in momentele in care incercam sa facem legaturile pentru a o putea tracta, a inceput sa ia apa puternic. Se pare ca usile erau deschise la bordul navei si dupa ce s-a inclinat, a luat apa si in doua – trei ore s-a scufundat", a declarat, pentru Mediafax, Ion Voicu.

Acesta a precizat ca la fata locului vor ramane doua remorchere in cazul in care vor avea loc scurgeri de hidrocarburi din tancurile navei. Remorcherele vor ramane in zona aproximativ doua-trei zile, a adaugat Voicu. "Mai devreme sau mai tarziu vor fi scurgeri de hidrocarburi. Avem suport tehnic, nave specializate. In cazul producerii unei poluari, vom interveni cu baraje antipoluante", a mai spus Ion Voicu.

Vasul transporta circa 3.500 tone de fier vechi

Vasul "Medy", sub pavilion Turcia, de 6.000 tdw, incarcat cu 3.247 de tone de fier vechi, a plecat din Portul Constanta-Sud la scurt timp dupa miezul noptii, cu destinatia Istanbul. La cateva ore de la plecare, echipajul, format din 17 navigatori, a anuntat ca nava ia apa, din motive necunoscute, si s-a inclinat cu circa 20 de grade, fiind in pericol de scufundare.

Toti cei 17 marinari au fost salvati

In jurul orei 4.45, la fata locului au ajuns un remorcher al Grup Servicii Petroliere (GSP) precum si doua ale ARSVOM, iar cei 17 membri ai echipajului au fost preluati la bordul navei GSP si, in jurul orei 7.20, au fost debarcati, in siguranta, in Portul Constanta. Marinarii sunt in stare buna de sanatate, neavand nevoie de asistenta medicala.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri