Curierul National: Mercedes-Benz va lansa un autobuz nepoluant

Mercedes-Benz este din ce in ce mai hotarat ca autobuzele sale sa constituie baza pentru un viitor mai curat. Astfel, in luna iunie a acestui an, compania germana va prezenta noul Citaro FuelCELL Hybrid, primul vehicul hibrid pe baza de celule de combustibil a acestei marci.

Divizia de autobuze Daimler a pornit pe acest drum in 1997, cand a prezentat NEBUS – primul autobuz din lume echipat cu un lant cinematic bazat pe celule de combustibil. Apoi, eforturile Mercedes-Benz au continuat prin prezentarea unui Citaro bazat pe acelasi concept de propulsie si a unui Citaro G BlueTec Hybrid echipat cu un sistem diesel-electric hibrid.

Dezvoltare sustinuta

Citaro FuelCELL Hybrid nu reprezinta numai un studiu futurist – este deja o realitate, de aceea divizia de Mercedes-Benz va incepe monitorizarea performantelor acestui vehicul in conditii normale de operare in cadrul unor teste mari de flote in mai multe orase europene.

Aceasta serie de teste vine ca o urmare a programului CUTE, coordonat de Uniunea Europeana si desfasurat intre 2003 si 2006. Din 2003, un total de 36 de autobuze Mercedes-Benz Citaro echipate cu un sistem de propulsie asemanator (bazat pe celule de combustibil) au inregistrat performante remarcabile la cele 12 companii de transport de pe trei continente participante la acest test.

Vehiculele au fost conduse in total pe doua milioane de kilometri in aproximativ 135 de mii de ore de operare. Disponibilitatea lor, situata intre 90 si 95 de procente, a demonstrat viabilitatea acestui tip de propulsie.

Componente de la Citaro G BlueTec Hybrid

La noul Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid a fost folosita toata experienta acumulata de cele 36 de autobuze in teste. Si, deoarece programul CUTE obliga la gasirea de solutii noi, a fost adoptat un motor cu celule de combustibil in locul unui diesel clasic. Tehnologia folosita la lantul cinematic al autobuzului este de conceptie noua si cuprinde elemente-cheie luate de la Citaro G BlueTec Hybrid. Printre componentele care sunt comune celor doua vehicule se numara puntile cu motoare electrice, acumulatorii lithium-ion batteries, si anumite componente ale sistemului electric.

Cel mai "eco" autobuz

Celulele de combustibil ale noului model sunt alimentate cu hidrogen, iar consumul lui Citaro FuelCELL Hybrid va fi mult mai mic decat cel de pe autobuzele de teste, datorita lantului cinematic dotat cu o unitate de control sofisticata.

Cea mai remarcabila caracteristica a noului autobuz ce va fi prezentat de Mercedes-Benz in doar cateva luni este avantajul pe care il ofera in materie de protectie a mediului, si acest lucru chiar in conditii normale de operare. Vehiculul, in miscare, nu inregistreaza emisii poluante si este foarte silentios. Aceste calitati fac din Citaro FuelCELL Hybrid un vehicul ideal pentru zonele urbane si metropolitane cu o densitate mare de populatie pe metru patrat.

Desi Citaro FuelCELL Hybrid este un produs al diviziei de autobuze Mercedes-Benz, la dezvoltarea acestuia s-au folosit tehnologii proiectate impreuna cu divizia de autoturisme. Sistemele de tip celula de combustibil, spre exemplu, mai sunt folosite la o scara mai mica si pe Mercedes-Benz B-Class F-CELL. Noul Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid va fi prezentat in premiera la inceputul lunii iunie la Congresul Mondial UITP de Mobilitate si Transport Urban ce se va desfasura la Viena.

spot_img

Ultimele știri