Curentul: Tariceanu mai da un ordin de care sa beneficieze si ATS

Sub aceeasi umbrela extrem de incapatoare a luptei cu poluarea si a realizarii de economii bugetare, premierul mai da un ordin de lupta care pune in poll-position masinile Citro’n si ATS (cu multe modele avand capacitatea cilindrica sub limita maxima impusa).

Tariceanu a dat ordin expres subordonatilor sai, Korodi si Vosganian, sa oblige institutiile publice sa nu mai cumpere masini cu motoare puternice, recunoscute ca mari consumatoare de combustibil. Masurile ce vor trebui luate de ministrii mediului si finantelor trebuie sa se concretizeze intr-un sistem care sa respecte normele din Uniunea Europeana.

Planurile premierului au fost bine ticluite, intrucat in aceasta grupa favorizata ar intra si autoturismele fabricate la Pitesti. Despre cele de la Craiova, deocamdata, nu putem vorbi, insa si Ford are suficiente modele in oferta care sa fie incluse la cumparare.

"Am primit un mandat de la Tariceanu sa facem pentru diferite nivele standarde maximale pentru masini ale demnitarilor si angajatilor. Nu normele europene definesc cererile domnului prim-ministru, ci o realitate. Daca dorim sa existe masini cat mai putin poluante. Pentru o deplasare sa nu consumam zeci de litri de motorina sau benzina fata de cativa litri", afirma recent pe un post de televiziune ministrul mediului, Attila Korodi. Acelasi ministru s-a batut pana la ultimul cartus pentru taxa de prima inmatriculare. Sigur, teoretic aceasta ar fi trebuit sa fie in beneficiul portofoliului pe care il manageriaza, numai ca toate cele aproximativ 300 de milioane de euro sunt ferecate la pusculita Guvernului si niciun cent nu a mers pe proiecte de mediu.

Cele cateva sute de masini care vor trebui sa se incadreze in acest nou pat al lui Procust apartin Senatului si Camerei Deputatilor, alesii neamului fiind mereu insetati de innoirea parcului auto. Suntem si noi curiosi cum le va sta demnitarilor coborand dintr-un C3 sau dintr-un Logan, dupa ce ani de zile s-au lafait in masini de lux (cele de categorie inferioara fiind folosite de consilieri sau alti membri ai stufoaselor cabinete ale parlamentarilor).

Si, parca pentru a le face sange rau, zilele acestea parcarea din fata Palatului Parlamentului s-a umplut de masini de zeci de mii de euro ce vor fi folosite cu ocazia Summitului NATO din 2-4 aprilie. Oricum, mingea e acum la parlamentari, care pot impune conditii speciale de achizitionare care sa scurteze mult lista de oferte de la licitatiile publice.

Pentru mai multe informatii viziteaza Curentul

spot_img

Ultimele știri