CSR, o strategie de bifat

Responsabilitatea sociala corporatista castiga popularitate printre companiile care activeaza pe piata autohtona. Campaniile de CSR sunt atat o strategie de afaceri, ofera un avantaj competitional, dar si un mijloc de protejare a reputatiei companiei, spun corporatistii. cu toate acestea, expertii din publicitate arata ca aceste campanii sunt facute haotic la noi in tara, sunt conformiste si nu se comunica profesionist, iar domeniile sponsorizate sunt alese la intamplare. CSR-ul s-a nascut in Romania, acum trebuie doar sa invete sa mearga.

Text de Oana Neneciu

Florian Beranek, Senior Partner The CSR Company, a aratat in cadrul Conferintei CSRUpDate Moldova, ca in ultimul timp consumatorii au inceput sa fie interesati de maniera in care a fost fabricat un produs, investitorii pun mare pret pe strategia de afaceri, iar comunitatea ofera companiei "licenta de a opera". Daca firma da gres, va inceta sa existe, mai arata Florian Beranek. O companie isi asuma un risc daca nu este responsabila social, iar odata cu implementarea standardului de responsabilitate sociala ISO26000 in 2009, acest risc va deveni realitate, a concluzionat reprezentantul The CSR Company.

Dan Pascariu, presedintele consiliului de administrare al UniCredit Tiriac Bank, spune ca prima responsabilitate a oricarui manager este realizarea profitului. "Companiile nu sunt societati de binefacere, nu cred ca exista nimic altruist, prima sarcina a companiilor este sa produca bani. Noi avem o responsabilitate fata de actionari – sa aducem dividende. Cum produc banii este extrem de important. Si aici apare prima parte a responsabilitatii sociale", spune Pascariu.

Directorii putinelor companii care desfasoara sau au desfasurat programe CSR in Romania spun ca responsabilitatea sociala reprezinta un ciclu normal. In plus, aduce si un avantaj competitional.

"A avea o atitudine proactiva in ceea ce priveste Responsabilitatea Sociala Corporatista ofera un avantaj competitiv atat extern, prin protejarea reputatiei companiei, cat si intern, prin implicarea angajatilor", spune James Rapinac, Managing Partner la Gallup UK.

Despre modul in care se face CSR in Romania, Stefania Stavrositu, Junior Partner The Practice, spune ca nu este intotdeauna unul profesionist. "In primul rand, toate companiile se declara responsabile social, dar de fapt nu desfasoara programe coerente, nu au strategii de CSR bine puse la punct, nu au consistenta nici in ceea ce comunica, nici in ceea ce priveste domeniul sponsorizat – de obicei unul ales la intamplare. In al doilea rand nu pot sa nu remarc o axare pe cele mai la moda tendinte, mai nou, trendul este green, inainte era social welfare", considera Stefania Stavrositu.

Si Octav Gheorghe, Creative Director la Gavrila&Asociatii, critica felul in care se concep, desfasoara si mediatizeza campaniile de CSR din Romania. "Sunt oarecum lipsite de stralucire si de acel imput de creativitate care sa le faca mai vizibile. Cred ca sunt intr-o zona conformista, se bifeaza, trebuie sa facem si asta, se bugeteaza si se fac", spune Octav Gheorghe.

"Toate companiile afecteaza mediul intr-un fel sau altul", vine cu concluzia Irina Pencea, director client service Odyssey, "dar la companiile din Romania demersul in CSR si implicare pentru protejarea mediului este inca foarte mic".

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri