CSR 2012: eficientizare, reducere, reevaluare

Desi criza deschide multe usi pentru domeniul responsabilitatii sociale, initiativele companiilor de tip CSR vor sta in cursul anului care vine sub semnul eficientizarii, reducerii si reevaluarii. Potrivit specialistilor intervievati de „Green Report“, pentru anul viitor ne putem astepta la o reducere a bugetelor de responsabilitate sociala corporativa (CSR) din partea unor companii, in timp ce altele isi vor pastra neatinse sumele destinate acestor programe.

Totusi, exista firme care nu vor renunta la proiectele incepute si chiar vor incerca sa realizeze altele din ce in ce mai complexe.
Specialistii in CSR (responsabilitate sociala corporativa) din Romania, intervievati de „Green Report“, sustin ca exista deja si in tara noastra un nucleu puternic de initiative in domeniul responsabilitatii sociale si ca tot mai multe companii depasesc etapa de confundare a responsabilitatii sociale corporative cu filantropia, realizand proiecte importante pe mediu, sustenabilitate, educatie, sanatate sau cultura.

Selenis
Exista mai multe tendinte pe care le anticipam noi, ca analisti. Din discutiile cu oamenii din companii e greu sa ajungi la un numitor comun, insa, in mare, vom vorbi de o tendinta de reducere a bugetelor de CSR si implicit a componentei de implicare in comunitate. Vom vorbi, cu siguranta, de o continuare a tendintei de voluntariat corporatist. Foarte importanta este tendinta ca nu mai tine de ce vor companiile, ci de ceea ce vrea mediul decizional politic european. Ne asteptam pana la finele anului la draftul unei directive care va intra in primul semestru al anului viitor in mecanismul de codecizie si care va face, ulterior, prin transpunerea in legislatia nationala, obligatorie raportarea de CSR.
Dragos Dehelean, Managing Partner, Selenis

CSR Romania
Cine percepe si implementeaza CSR ca responsabilitate activa si strategica a companiei nu se va dezice de angajamentul sau nici in perioada urmatoare. Estimez ca 2012 va fi similar cu cel precendent, atat din punctul de vedere al bugetelor alocate, cat si din perspectiva numarului de proiecte. Dar va sta, poate, sub semnul nevoii de eficien-tizare a sumelor alocate. Multe companii isi vor reevalua programele de CSR, dandu-le o anvergura mai strategica. Aceste companii stiu sa foloseasca criza ca pe o sansa.
Dana Oancea, Project Manager, CSR Romania

Holcim Romania
In ultimii ani, coordonata CSR a devenit din ce in ce mai importanta pentru multe organizatii din Romania. Un efect imediat il reprezinta multitudinea de proiecte de CSR despre care auzim si pe care le vedem implementate in jurul nostru. Evolutia acestei stari de fapt este direct legata de asumarea si constien-tizarea rolului pe care fiecare dintre noi – individ sau organizatie – il avem in viata de zi cu zi. Noi suntem cei care trebuie sa decidem in mod constient asupra impactului activitatii noastre asupra mediului inconjurator, asupra resurselor planetei, a vietii noastre si a celor din jur, in general.
Andreea Nicolae, Manager Comunicare, Holcim Romania

Orange Romania
Pentru 2012, Orange isi va mentine directiile principale de CSR de pana acum, vom continua proiectele de succes si vom incerca sa dezvoltam noi actiuni de consolidare a responsabilitatii sociale. In ceea ce priveste domeniul in sine, acesta s-a dezvoltat puternic in ultimii ani si in Romania. Nu a ajuns la nivelul Occidentului, dar progresele sunt vizibile. Din ce in ce mai multe companii depasesc etapa de confundare a CSR-ului cu filantropia si dezvolta programe de CSR pe partea de mediu, educatie, sanatate, cultura.
Amalia Fodor, CSR manager, Orange Romania

Siveco
Vom continua si in 2012 sa sustinem acele proiecte care promoveaza dezvoltarea pe termen lung. De asemenea, publicarea anuala a Raportului de responsabilitate socia-la corporativa, singurul de acest fel din industria romaneasca de IT, va constitui un pas important pentru masurarea implicarii companiei in zona CSR. Conceptul, metodologia si realizarea acestuia sunt demersuri ine-dite in mediul romanesc de afaceri. Speram sa ne implicam in fiecare an in proiecte care sa ajute comunitatea si care sa genereze valoare.
Anca Crahmaliuc, Marketing and Communication Manager, Siveco

E.ON Romania
Prezenta CSR in Romania se va evidentia in contextul strategiilor de business. Treptat, ne vom asocia tot mai mult cauzele sustinute cu strategia proprie de business. Tipul beneficiarilor si modul in care sunt abordate si solutionate problemele acestora, efectele pe care le produc proiectele celor care se implica, frecventa cu care o companie participa la astfel de actiuni, reputatia partenerilor alesi pentru implementarea proiectelor comune trebuie sa fie doar cateva criterii de evaluare atunci cand vorbim de implicare in CSR.
Cristina Sissons, CSR Manager, E.ON Romania

Lafarge Romania
Vom integra programele noastre CSR in planurile de comunicare interna si externa si in 2012, si peste 10 ani, cand speram ca vom avea si oportunitatea implementarii de noi pozitio-nari ale Grupului pentru a-i sublinia cu si mai mult aplomb valorile umaniste, valabile si in Romania.
Camelia Savoiu, Director Comunicare, Lafarge Romania

Xerox Romania
CSR-ul este o tendinta de viitor. In randul companiilor, exista de mai multi ani un trend de reducere a impactului asupra mediului si de a construi relatii durabile cu comunitatile din care fac parte – simbioza. Aceasta tendinta va continua si in viitor. Tot mai multe companii sunt interesate sa protejeze natura, sa foloseasca produse ecologice, sa intreprinda diferite actiuni eco, totul sustinut atat de motivatii sociale, cat si economice.
Ioana Bulat, PR Manager, Xerox Romania

Heineken Romania
Heineken Romania are o agenda de sustenabilitate cu obiective clare pe termen lung, care vizeaza toate ariile noastre de activitate. De
aceea, ne implicam in acele programe care raspund cerintelor din agenda de sustenabilitate si care ne ajuta sa ne indeplinim obiectivul pe termen lung, acela de a avea o contributie pozitiva asupra mediului, societatii si comunitatilor in care ne desfasuram activitatea. Nu vom dezvalui sumele investite pana acum de compania noastra in programe de CSR, insa va asiguram ca strategia noastra pentru anul 2012 include continuarea proiectelor relevante existente, dar si initierea altora noi.
Jan Derck van Karnebeek, Managing Director, Heineken Romania

Grupul Rompetrol
Rompetrol isi va pastra in 2012 consecventa in actiunile sale, vom aloca resurse acolo unde este nevoie, pentru proiecte cu rezultate reale si cu efect pe termen cat mai lung. In cadrul platformei de CSR „Energia vine din suflet“ vom continua parteneria-tul cu SMURD prin furnizarea de combustibil pentru elicopterele utilizate de Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare, facilitand astfel interventiile medicale aeriene. 2012 va insemna si al 7-lea an de sustinere a Galei Societatii Civile – pentru ca nu este suficient ca ONG-urile si companiile sa se implice in proiecte comunitare, eforturile lor trebuie sa fie recunoscute.
Alexey Golovin, Director Marketing si Comunicare, Grupul Rompetrol

Cosmote
Ne asteptam sa continuam proiectele „traditionale”, dar si sa dezvoltam proiecte noi, iar prin proiectele actuale ne asiguram calea de a obtine resurse necesare pentru a ne implica in viitor. Intuitia imi spune ca peste 10 ani cultura CSR va depasi cu mult segmentarea de acum si va deveni un nucleu de sustinere al oricarei companii in cadrul unei societati in care fiecare dintre noi va pune pret pe valorile umane.
Ruxandra Voda, Corporate Affairs Manager, Cosmote

KFC Romania
In mod sigur vom continua sa strangem fonduri alaturi de clientii nostri pentru campania „Vreau in clasa a noua“ si la fel de sigur vom continua programul national „Imi place Romania curata“. Peste 10 ani ne-am dori sa vedem ca fiecare familie are posibilitatile materiale pentru a-si sustine copiii in scoli. Si ne-am dori sa vedem o tara mai curata in care se colecteaza selectiv deseurile menajere. Speram ca ne veti da o mana de ajutor si ca impreuna vom reusi acest lucru.
Cristina Porumbel, Asistent de Marketing, KFC Romania

ING Asigurari de Viata
Cred ca exista deja si in Romania un nucleu puternic de initiative in domeniul responsabilitatii sociale, care va continua sa se dezvolte si sa se consolideze in timp. Vedem, de la an la an, o aplecare tot mai mare a companiilor si a oamenilor, in general, fata de acest tip de proiecte, menite sa duca binele mai departe. In ceea ce ne priveste, la ING Asigurari de Viata, vom continua sa ne implicam in acest domeniu si sa dezvoltam initiativele frumoase pe care le-am inceput, alaturi de altele noi, din ce in ce mai complexe.
Delia Carstean, CSR Manager, ING Asigurari de Viata

Cargill Romania
Responsabilitatea corporativa este din ce in ce mai bine inteleasa. Valorile ocupa locul central, cel putin in viziunea Cargill, ceea ce face ca atentia acordata acestui domeniu sa fie din ce in ce mai insemnata. Angajamentele noastre de responsabilitate corporativa se concentreaza in asa fel incat sa permita Cargill sa aiba un impact pozitiv asupra comunitatilor din care face parte. Responsabilitatea corporativa se refera la integrarea deciziilor cu privire la cum ne gestionam operatiunile, cum reducem impactul asupra mediului, cum administram lanturile de furnizare si cum investim in comunitatile noastre.
Ramona Ene, Presedinte al Comitetului de Responsabilizare Sociala si Director Departamentul Juridic, Cargill

Text de Cosmin Zaharia

 

spot_img

Ultimele știri