Primaria Parisului va pune la dispozitia locuitorilor 2.000 de masini cu propulsie electrica, in incercarea de a reduce poluarea din capitala franceza.
Inchirierea masinilor nepoluante va costa doar citiva euro pe ora, iar ele vor putea fi lasate in orice zona a orasului. Primarul Parisului, socialistul Bertrand Delanoe, care conduce el insusi un automobil Citroën Saxo cu propulsie electrica, considera ca proiectul sau va face ca un astfel de automobil sa inlocuiasca intre cinci si zece autovehicule proprietate personala, ducind la decongestionarea traficului si la reducerea emisiior poluante. Programul urmeaza sa fie sustinut financiar prin oferirea de spatii publicitare companiei care se va ocupa de intretinerea celor 2.000 de automobile. Modelele vizate de primaria pariziana sint automobile cu trei sau cinci locuri, care pot parcurge peste 200 de kilometri fara reincarcarea bateriilor, atingind o viteza de pina la 130 de kilometri pe ora. Criticii primarului sustin insa ca inchirierea noilor mijloace de transport ii va determina pe parizieni sa renunte la practica foarte raspindita de a inchiria biciclete pentru deplasarile in oras.
Febra combaterii poluarii a cuprins si orasele germane Berlin, Köln si Hanovra, unde municipalitatile au instituit „zone de protectie ecologica” si au impus restrictii de circulatie pentru masinile poluante. Incepind de marti, soferii sint obligati sa-si procure viniete care sa ateste nivelul emisiilor automobilelor. Acestea sint eliberate de firmele specializate in controlul emisiilor poluante, iar cei care nu-si vor cumpara viniete vor fi pasibili de o amenda de 40 de euro, indiferent daca sint locuitori ai celor trei orase sau cetateni straini. Directorul Agentiei Federale de Mediu a precizat ca proiectul nu va avea un impact deosebit. „Avem nevoie de un trafic redus, cit mai multi pietoni, biciclisti sau utilizatori ai transportului in comun”, a prezentat acesta solutiile pentru combaterea poluarii.