Punerea in practica a dezvoltarii unor centre nationale de transport intermodal depinde de finalizarea procesului de regionalizare, a declarat pentru Green Report, Horia Buzatu, consilierul ministrului transporturilor.
Exista un proiect care vizeaza dezvoltarea unor centre de transport intermodal langa porturile dunarene ca Giurgiu sau Calafat care sa fie legate de calea ferata si de traficul rutier. Este un proiect de mare anvengura insa lucrulile au stagnat pentru moment din cauza regionalizarii. Trebuie ca lucrurile legate de acest proces sa se fixeze, sa se stabileasca resedintele regionale si abia dupa aceea se va putea trece la dezvoltarea centrelor intermodale”, a declarat Buzatu.
Potrivit acestuia Stategia Nationala de Transport nu este foarte bine definita deoarece este supusa unui proces de transformare continuu.
Schimbarea deasa a ministrilor transportului este o alta problema care influenteaza situatie Stategiei Nationale, insa intermodalitatea transportului de marfa si calatori este o tema care se regaseste in planurile pe termen lung ale Ministerului. Se are in vedere dezvoltarea unor centre intermodale la nivel national pe doua modele: cale ferata – rutier – aeroport si cale ferata – rutier – port”, a mai explicat Buzatu.