Ministerul Mediului a identificat sursele de finantare pentru constructia pistelor de bicicleta din Bucuresti, a declarat, miercuri, in cadrul unei conferinte, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb.
Sunt convinsa ca impreuna cu primarul general vom gasi solutii pentru a finanta pistele de biciclete in Bucuresti. Cred ca este un concept modern care va conduce clar la reducerea emisiilor de CO2 si la imbunatatirea calitatii aerului in Bucuresti. Acest lucru va fi discutat saptamana viitoare cu primarul general pentru ca am descoperit sursa de finantare exact din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera”, a declarat Rovana Plumb.
Aceasta a declarat ca impreuna cu Primaria Municipiului Bucuresti vor identificat traseele pentru pistele de bicicleta.
Daca nu se va putea imediat in centrul Bucurestiului vom gasi variante, in asa fel, incat sa mergem pe centura Capitalei (realizarea legaturilor dinspre oras catre soseau de centura – n.r.), astfel incat sa avem un acces facil si rapid catre tot ceea ce inseamna zona verde”, a mai spus ministrul Mediului.
In urma cu o luna, primarul general, Sorin Oprescu, a declarat ca toate noile proiecte de infrastructura din Capitala, fie ca sunt obiective noi, ori reabilitari si modernizari se realizeaza cu piste de biciclete.
Bulevardele noi, pe care le facem acum, sunt gandite pentru a avea piste de biciclete. De exemplu, Calea Victoriei, unde vom incepe lucrarile, va avea o pista de bicicleta, la fel si Bulevardul Berzei. Pe bulevardele vechi, cu trotuare late, vom amenaja pistele, asa cum sunt in Copenhaga. Astfel, trotuarele vor fi ingustate, iar langa ele vom amenaja partea de biciclete. Acolo unde trotuarele sunt inguste sau lipsesc, le vom amenaja direct pe carosabil”, a declarat in cadrul unui seminar Sorin Oprescu.
Primarul general a precizat ca a inceput implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil (Bulevardul Buzesti – Berzei – Uranus – n.r.), insa numai acolo acolo unde trama stradala este mare si permite acest lucru, fara ca siguranta participantilor la trafic, in speta a biciclistilor, sa fie afectata.
Ca exemplu pe Soseaua Pantelimon pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala, iar pe Bulevardul Liviu Rebreanu pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale.