Raport: marile companii petroliere au cheltuit sute de milioane de dolari pentru a bloca politicile climatice

Cele mai mari cinci companii petroliere au cheltuit aproape 200 de milioane de dolari pe an făcând lobby pentru a întârzia, controla sau bloca politicile de combatere a schimbărilor climatice, conform unui nou raport.

Chevron, BP și ExxonMobil au fost principalele companii care au făcut lobby pentru a bloca politici climatice, conform raportului publicat de InfluenceMap. Companiile folosesc tot mai des rețelele de socializare pentru a își promova agenda de a slăbi legislațiile de combatere a schimbărilor climatice.

În perioada premergătoare alegerilor preliminare din SUA de anul trecut, companiile petroliere și organismele industriale au cheltuit 2 milioane de dolari pe reclame targetate pe Facebook și Instagram care promovau beneficiile creșterii producției de combustibili fosili.

Marile companii petroliere au cheltuit 1% din bugetele pe 2018 pentru investiții în energie verde

BP a donat 13 milioane de dolari unei campanii, susținute și de Chevron, care a oprit cu succes o taxă de carbon în statul Washington. 1 milion de dolari au fost cheltuiți pe reclame publicate pe rețelele de socializare.

„Brandingul climatic al giganților petrolieri sună din ce în ce mai gol și credibilitatea lor este în joc. Ei susțin în mod public politici climatice în timp ce fac lobby împotriva unor politici obligatorii. Promovează soluții cu emisii reduse de carbon însă asemenea investiții sunt eclipsate de cheltuielile destinate extinderii afacerilor cu combustibili fosili.”, a declarat Edward Collins, autor al studiului.

După Acordul de la Paris din 2015, marile companii petroliere au declarat că susțin taxarea carbonului și au format grupuri ca Oil and Gas Climate Initiative, care promovează măsuri voluntare. Însă raportul dezvăluie că există o diferență evidentă între cuvintele și acțiunile lor.

În cei trei ani de după semnarea Acordului de la Paris, cele mai mari cinci companii petroliere listate la bursă , ExxonMobil, Shell, Chevron, BP și Total, au cheltuit peste 1 miliard de dolari pe lobby și campanii de branding legate de climă care sunt înșelătoare. De asemenea, companiile investesc masiv în extinderea extracției petrolului și a gazelor. În 2019, cheltuielile lor vor ajunge la 115 miliarde de dolari, din care doar 3% sunt destinate proiectelor cu emisii scăzute de carbon.

Shell și Chevron au respins constatările raportului.

spot_img

Ultimele știri