10 angajati ai companiei Patagonia au fost trimisi sa calatoreasca in jurul lumii pentru a urmari drumul a 5 produse de la studioul de design, la etapa materiei primei pana la centrul de distributie din Nevada., informeaza Environmental Leader. Actiunea a fost organizata in cadrul programului Footprint Chronicles. Tot in cadrul acestui proiect, alte 10 produse vor fi urmarite de angajatii Patagonia. Un sistem care a fost instalat toamna trecuta a monitorizat procesul.
Cum era de astepta, initiativa de educare a clientului a pus procesul de design si de fabricatie sub microscop. Dupa o discutie pe tema folosirii unei substante chimice, care ar putea fi si toxica, la fabricarea jachetei Eco Rain Shell, un client a scris un mail prin care cere ca ” Eco ” sa fie scos din numele produsului.
O surpriza pozitiva pentru Patagonia a fost ca transportul pe apa reprezinta mai putin de 1% din totalul de energie folosita in intreg lantul de aprovizionare. Totusi, manufacturarea foloseste mai multa energie decat era de asteptat. Patagonia admite ca analizarea produselor doar la stadiul de materiale prime fara urmarirea procesului de ambalare duce la descoperiri limitate.