Enel X a anunțat miercuri că în urma campaniei sale de extindere a rețelei de încărcare a vehiculelor electrice (EV) a ajuns la la peste 90.000 de puncte publice de încărcare disponibile utilizatorilor aplicației proprii, JuicePass, de la aproximativ 10.000 de astfel de puncte disponibile la începutul anului 2020.
Această creștere semnificativă a fost posibilă datorită eforturilor de dezvoltare a rețelei proprii de stații de încărcare publică a Enel X, precum și acordurilor de interoperabilitate încheiate pe tot parcursul anului de către Enel X cu o gamă largă de parteneri comerciali care operează rețele publice de încărcare în întreaga Europă.
Enel X are instalate peste 12.500 de puncte de încărcare în Europa, în timp ce rețeaua a continuat să fie extinsă prin interoperabilitate, prin intermediul platformei de e-mobilitate Hubject. Interoperabilitatea permite utilizatorilor aplicației JuicePass a Enel X să își încarce vehiculele electrice printr-o simplă conectare, fără a încheia noi contracte cu diferiți furnizori, într-o rețea care cuprinde acum peste 90.000 de puncte publice de încărcare, inclusiv tehnologii de încărcare folosind curent alternativ (AC) de până la 43kW, încărcare rapidă folosind curent continuu (DC) de până la 50kW, și încărcare ultrarapidă (peste 100kW).
„Enel X marchează un moment cheie în ceea ce privește susținerea mobilității electrice la scară largă, prin atingerea a peste 90.000 de puncte de încărcare disponibile prin JuicePass, creșterea substanțială a acoperirii serviciilor, precum și a punctelor de încărcare de curent continuu accesibile utilizatorilor finali, comparativ cu anul anterior. Misiunea noastră este să creăm o experiență de încărcare facilă și universală, valorificând potențialul de eficientizare și reducând <> prin instalarea de stații de încărcare publice inteligente și prin utilizarea tehnologiei de interoperabilitate a eRoaming-ului, oferită de Hubject, cea mai mare platformă de e-mobilitate din Europa”, a declarat Francesco Venturini, CEO Enel X.
Aplicația JuicePass permite șoferilor de vehicule electrice să verifice disponibilitatea stațiilor de încărcare în timp real, beneficiind în același timp de servicii suplimentare, cum ar fi rezervarea stației de încărcare. În plus, fiecare client poate alege cea mai potrivită metodă de plată pentru nevoile sale, fie că este vorba de plata pentru fiecare utilizare sau de un abonament adaptat obiceiurilor individuale de utilizare. Clienții Enel X vor beneficia de un număr tot mai mare de puncte de încărcare disponibile prin JuicePass, în decursul anului 2021.
„Perioada dificilă pe care o traversăm ne încurajează să depunem eforturi suplimentare pentru a facilita tranziția către o mobilitate cu zero emisii, în linie cu viziunea noastră integrată pentru decarbonizare și cu tendința globală în mobilitate electrică. Facem acest lucru garantând un singur punct de contact, JuicePass, în care atât utilizatorii de vehicule electrice, cât și companiile care dețin flote electrice pot accesa o rețea tot mai extinsă și își pot susține alegerea unei metode de transport sustenabile, curate, inteligente și rapide”, a mai spus Venturini.
Datorită investițiilor, acordurilor de interoperabilitate și beneficiilor acordate consumatorilor, Enel X și-a extins întreaga rețeaua de puncte de încărcare publice și private disponibile consumatorilor finali la peste 170.000 de puncte de încărcare, urmărind o tendință de creștere care va duce la aproximativ 780.000 de puncte de încărcare puse la dispoziție la nivel mondial până la sfârșitul anului 2023.
Enel X este divizia globală de afaceri a Enel dedicată dezvoltării de produse inovatoare și soluții digitale în sectoarele în care energia prezintă cel mai mare potențial de transformare: orașe, case, industrii și mobilitate electrică. Compania este lider global în domeniul serviciilor energetice avansate, gestionând soluții de echilibrare a rețelei prin managementul consumului de energie, cu o capacitate de peste 6 GW la nivel global, o capacitate de stocare de circa 116 MW iar, în sectorul mobilității electrice, este jucător de top, cu circa 140.000 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice pe tot globul. Inovarea și sustenabilitatea se află în centrul strategiei Enel X încă de la începuturi, economia circulară fiind combinația perfectă a acestor două elemente, aplicate în multe dintre produsele și serviciile Enel X.
Citește și: