Comisia Europeana (CE) va publica pana la sfarsitul acestei luni o propunere ce vizeaza impunerea unor limite mai stricte in ceea ce priveste poluarea sonora de care sunt responsabile masinile si camioanele de pe soselele Uniunii Europene (UE).
Limita actuala a zgomotului, in UE, ce provine din traficul rutier este de 74 de decibeli, pentru cele mai multe dintre automobile, dar Comisia intentioneaza sa o reduca, in 2 etape, la 68 de decibeli. In prima etapa, numarul decibelilor va cobori la 70, ca, apoi, intr-un interval de 5 ani, sa ajunga la 68.
Noile limite nu vor fi insa batute-n cuie, si nici tipurile de autovehicule ce ar urma sa se incadreze in noile norme de poluare sonica, propuse de UE.
Astfel, camioanele de mare tonaj, care au o limita de 80 de decibeli, ar trebui sa ajunga la 78 de decibeli, si nu la 68.
Aceasta propunere a Comisiei ar fi trebuit facuta publica mai demult, insa Germania, care tine sa-si protejeze puternica sa industrie de automobile, a trimis o alta propunere prin care sugereaza limite inferioare celor evocate de CE.
Limitele care vizeaza zgomotul autovehiculelor au fost definite pentru prima oara in 1970, iar ultima revizuire a fost facuta in 1996.
Insa, nivelurile prevazute nu au fost atinse, din cauza metodelor de evaluare invechite, care nu au putut lua in calcul comportamentul automobilistilor si nici conditiile de trafic, potrivit unui functionar al Comisiei Europene.
Mihaela Pavnutescu
Citeste si: 45 de milioane de europeni, afectati de poluarea fonica provocata de masini
Poluarea fonica, un subiect tabu pentru companii
Directiva UE: Camioanele de marfa vor fi taxate in plus pentru zgomot si poluare atmosferica