Coca Cola, cel mai poluator brand la nivel mondial

Coca Cola a fost numit cel mai poluator brand, pentru al doilea an la rând, în urma unei analize desfășurate la nivel mondial. Compania este responsabilă de generarea unei cantități de deșeuri de plastic mai mare decât a următorilor trei poluatori, la un loc.

În cadrul mișcării mondiale Break Free From Plastic, cunoscută și sub numele de Let’s do it!, peste 72.000 de voluntari din peste 50 de țări, de pe șase continente, au făcut curat pe străzi, pe malurile apelor, în munți și pe câmpuri. Apoi, toate deșeurile colectate pe 21 septembrie au fost sortate. Plasticul, care a fost găsit în 50 de tipuri diferite, aparținea a 8.000 de branduri.

Coca Cola este responsabilă de 11.732 de recipiente de plastic, găsite în 37 de țări, de pe patru continente. Pe următoarele locuri s-au aflat Nestle, PepsiCo, Mondelez International (Belvita, Oreo, Milka) a căror deșeuri, adunate, însumau cât cele ale Cola. Următorii pe listă sunt Unilever, Mars, P&G, Colgate- Palmolive, Phillip Morris și Perfetti Van Melle (Mentos, Chupa Chups). Mai mult de jumătate din plasticul adunat de voluntari era atât de erodat, încât numele producătorilor nu mai erau lizibile.

Coca Cola a fost principala sursă de plastic în Africa și Europa și al doilea cel mai mare poluator în Asia și America de Sud. În America de Nord, compania responsabilă pentru cel mai mult plastic a fost Nestle, urmată de Solo Cup Company (producătoare de pahare și farfurii de unică folosință) și Starbucks. Cola a fost pe locul cinci în America de Nord.

„De fiecare dată când ambalajele noastre ajung în oceane – sau în orice alt loc nepotrivit – este inacceptabil pentru noi. În parteneriat cu alții, lucrăm să găsim o soluție la această problemă globală, pentru a opri aceste deșeuri din plastic care ajung în oceane, dar și să curățăm poluarea existentă”, a transmis Coca Cola într-un comunicat, ca reacție la analiza desfășurată de Break Free From Plastic.

„Distincția dubioasă a Coca-Cola de a fi principalul contribuabil la nivel mondial al deșeurilor de plastic timp de doi ani consecutivi contravine imaginii publice curatoriate cu atenție a companiei ca lider de mediu”, comentează jurnaliștii de la The Intercept.

Peste 338.000 de voluntari au participat la Ziua de Curățenie Națională

La începutul acestei luni, Cola a introdus o sticlă obținută din plastic marin reciclat, iar anul trecut compania s-a angajat să colecteze și să recicleze „echivalentul fiecărei sticle sau doze vândute la nivel global”.

„Acest raport aduce mai multe argumente că aceste corporații trebuie să facă urgent mai mult pentru a rezolva criza globală de plastic, pe care ei au creat-o”, a declarat Von Hernandez, coordonator global al Break Free From Plastic, potrivit The Independent. „Reciclarea nu va rezolva această problemă”.

„Aceste companii au resursele să vină cu ambalaje reutilizabile inovative. În schimb, ele se concentrează pe reciclare sau pe a trece de la un tip de ambalaj care se aruncă, la altul. Îndemnăm acești poluatori să se concentreze pe a trece la ambalaje reutilizabile acum”, a mai transmis și Louise Edge, șeful campaniilor de protejare a oceanului de la Greenpeace Marea Britanie.

spot_img

Ultimele știri