Citigroup sprijina reducerea consumului de combustibil

Anticipand legislatia care va ridica standardul gaz-distanta parcursa la masini in Statele Unite, compania financiara Citigroup a dat publicitatii un raport care arata ca industria auto poate eficientiza consumul de combustibil la masinile produse si poate avea in acelasi timp si profituri mai mari, informeaza GreenBiz.

Congresul Statelor Unite ia in considerare adoptarea unui nou proiect de lege pentru a creste standardele CAFE (Corporatia pentru Economisirea Consumului de Combustibil). Aceasta institutie stabileste numarul de mile parcurse pe galonul de combustibil care trebuie atins de autoturisme.

In iunie, Senatul a votat o lege care a crescut media la 35 mile pe galon pana in 2020, o crestere cu 40% peste media din prezent de 24,1 mile pe galon, atinsa de sase mari companii americane. Pe acest fond vine raportul Citigroup "CAFE si Industria Auto din SUA, Investitii in Crestere in Industria Auto, 2012-2020" , realizat de compania financiara in parteneriat cu Ceres si Reteaua de Investitii in Riscul Climatic.

Raportul examineaza schimbarile previzionate ale standardelor CAFE, si concluzioneaza ca cererea de eficientizare a consumului va fi buna atat pentru companiile producatoare cat si pentru mediu. "Cand cea mai mare banca din lume, care are legaturi financiare cu cele mai mari companii producatoare de masini, spune ca economisirea combustibilului este o strategie economica buna, este ca o sageata infipta in inima industriei auto care, in prezent, adopta tactici mai degraba fricoase", a declarat Edward J. Markey, reprezentat al Comitetului de Independenta Energetica si Incalzire Globala.

"Analiza noastra arata ca tinta pentru 2020, desi este dura, poate fi obtinuta. Ea solicita practic o crestere a investitiilor de 2,5% pe an. Surprinzator, aceste investitii vor aduce profituri variabile pentru majoritatea producatorilor de masini", a subliniat autorul studiului.

Raportul ia in considerare impactele estimate ale tuturor celor sase companii auto care au vanzari masive in Statele Unite: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan si Toyota. Estimarile sugereaza ca noua reglementare a consumului va duce la producerea mai multor masini mici si la scaderea productiei de SUV-uri si de pickup-uri. Acest lucru care va afecta mai mult producatorii ca GM si mai putin Toyota sau Honda, care se axeaza pe productia de masini mici, eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil.

Foto: hd.org

Aceasta stire a fost preluata cu acordul GreenBiz

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri