Companiile trebuie să-și regândească modul în care acestea fac afaceri cu scopul de a-și gestiona riscurile climatice și a se asigura că vor prospera pentru ani în anii care vor veni, susțin editorii BSR.
Companiile pot aborda schimbările climatice în două moduri: prin reducerea emisiilor, pentru a preveni noi creșteri de temperatură, precum și prin consolidarea capacității lor de a se adapta la impactul inevitabil al schimbărilor climatice, cum ar fi frecvența tot mai mare a evenimentelor meteorologice extreme. Pentru a face acest lucru, vor fi necesare investiții inițiale semnificative. Cum vor fi toate acestei investiții finanțate și ce rol pot juca companiile? BSR propune companiilor cinci motive pentru investiții care le-ar putea asigura rezistența necesară la schimbări:
Reducerea emisiilor de carbon
Agenția Internațională pentru Energie estimează că societățile și guvernele vor trebui să investească aproximativ 1.000 miliarde dolari pe an până în 2050 pentru a menține creșterea temperaturii medii la nivel mondial sub 2°C. Deși pot părea mulți bani la prima vedere aceasta reprezintă doar 1,3% din valoarea totală anuală a bunurilor și serviciilor. Sau 140 de dolari de persoană pe an. Aceste investiții reprezintă oportunități de afaceri și o investiție în viabilitatea pe termen lung a companiilor.
Consolidarea capacității de adaptare a companiei
Investițiile pentru combaterea schimbărilor climatice ajută companiile să se adapteze la efectele acestora și pot fi recuperate sub formă de dividende în timp. Ele ajută la reducerea costurilor și a pierderilor potențiale.
Înțelegerea riscurilor climatice și identificarea de oportunități de investiții climatice
Investițiile-climatice tematice nu sunt doar pentru sectorul energiilor cu emisii reduse de carbon și al infrastructurii. Ele pot fi folosite pentru a finanța o varietate de investiții corporative, cum ar fi imobiliare, apă, agricultură și silvicultură, deșeuri și controlul poluării. Prin întelegerea riscurilor climatice și a oportunităților din lungul lanț valoric, companiile pot identifica cele mai de impact investițiile climatice.
Noi investitori și structuri de finanțare inovatoare prin emiterea de obligațiuni de climă tematice
Piața globală de obligațiuni etichetate ca „verzi” este estimată la 502 miliarde dolari. Cererea pentru aceste obligațiuni a venit în mare parte din partea investitorilor după cum o demonstrează piață. De exemplu, obligațiunile recente emise de Unilever și Toyota, de 411 milioane dolari, respectiv 1.75 miliarde dolari, au fost suprasubscrise de aproape trei ori.
Responsabilitate și angajament demonstrat pentru abordarea schimbărilor climatice
Alocarea unei părți din banii investitorilor pentru a finanța o investiție cu temă climatică nu numai că dă afacerii o rezistență suplimentară, dar poate construi, de asemenea, și un brand.
Citește și:
Acționarii British Petroleum cer respectarea angajamentelor internaționale pe climă
Relația dintre climă și economie, cap de afiș la Forumul economic de la Davos