12 ciclisti din Uniunea Europeana strabat, in aceasta saptamana, teritoriul Romaniei, de-a lungul Dunarii, in cea de-a treia etapa a Turului Ciclist European.
Traseul ciclist si-a propus sa urmeze intreg cursul Dunarii, de la izvoare pana la Marea Neagra.
In prima etapa, in anul 2010, sportivii au parcurs traseul Donaueschingen (Germania) – Budapesta, iar anul trecut au mers pe ruta Budapesta – Vidin (Bulgaria).
In acest an, incepand cu data de 20 august, ciclistii parcurg ultimii 900 de kilometri din lungimea totala de 3000 de kilometri a traseului proiectat. Sportivii au urmat malul bulgaresc al Dunarii, pe traseul Vidin – Lom – Oreahovo. In 22 august au intrat in Romania pe la Bechet, iar de acolo au urmat traseul Turnu Magurele – Giurgiu – Ruse (Bulgaria) – Giurgiu – Bucuresti.
Din aceasta dupa-amiaza, sportivii strabat malul romanesc al Dunarii, pe ruta Oltenita – Calarasi – Fetesti – Cernavoda – Harsova – Braila – Galati. Doar pentru cateva ore, in data de 31 august, reprezentantii UE vor vizita teritoriul Republicii Moldova. In data de 1 septembrie, va fi parcursa ultima zona a traseului: Galati – Isaccea – Tulcea.
"Reteaua Europeana pentru Unificarea Europei"
Ideea Turului Ciclist European a fost lansata de Ernst Piehl, fost oficial de rang inalt in cadrul Consiliului Europei, al Parlamentului European si al Comisiei Europene. Ernst Piehl este coordonatorul “Retelei Europene pentru Unificarea Europei”, organizatie cu sediul in Belgia.
Tinand cont de obiectivul organizatiei, membrii acesteia au un interes special pentru tarile ex-comuniste. “Dupa caderea cortinei de fier in 1989 – 1990 si razboaiele etnice din Balcani, avem provocarea de a dezvolta un nou spirit de cooperare intre 14 tari, numeroase regiuni si 115 milioane de oameni din zona Dunarii. Obiectivul acestui Tur Ciclist este de a contribui la acest proces”, explica Ernst Piehl.
Participanii la acest program nu sunt sportivi profesionisti ci amatori. Ciclistii sositi in Romania provin din Germania, Italia, Belgia, Olanda si Spania. Turul sportiv are insa un caracter “deschis”, astfel ca, daca ciclisti romani vor dori sa se alature, ei vor fi acceptati, au explicat, pentru Green Report, sportivii straini.
Ei au sustinut astazi o conferinta de presa la sediul din Bucuresti al Reprezentantei Comisiei Europene, pentru a explica initiativa lor si a provoca la dialog, in urmatoarele zile, autoritatile locale din localitatile strabatute de turul ciclist.
Austria are restaurante pentru ciclisti, Romania are peisaje
Ciclistii occidentali remarca faptul ca, in Romania, conditiile oferite sunt inferioare celor din alte tari. “In Austria, intre Passau si Viena, sunt piste speciale si restaurante pentru biciclisti. In schimb, in Romania, intre Turnu Magurele si Giurgiu, este o zona foarte pitoreasca”, au explicat astazi, la Bucuresti, participanii la turul ciclist.
Foarte interesanta este si chestiunea asigurarii logistice.
Unul dintre participanti, germanul Jochen Link (foto), a explicat pentru Green Report ca a intentionat sa-si cumpere o bicicleta din Romania, iar dupa finalizarea traseului sa o doneze unei organizatii locale.
Bicicletele din Bulgaria sunt mai bune
Sportivul german a fost insa obligat sa-si modifice planul: “Am vrut sa cumpar o bicicleta din Craiova, dar n-am reusit. Exista in Romania biciclete la preturi convenabile, dar ele sunt pentru oras, nu rezista la un drum de 1000 de kilometri, cum avem noi nevoie. Asa ca am cumparat din Bulgaria, cu 240 de euro, o bicicleta cu cadru din aluminiu, foarte potrivita. In Germania, o bicicleta echivalenta ar fi fost de doua ori mai scumpa”.
O alta diferenta intre Romania si Bulgaria este legata de pretul cazarii. Intrucat ciclistii isi suporta costurile calatoriei din bani proprii, acest element este foarte important. “In Bulgaria, la Ruse, am gasit cazare cu 33 de euro pe zi. In Romania, o camera asemanatoare costa intre 50 si 70 de euro pe noapte”.
Singura facilitate remarcata pana acum in Romania este aceea ca “podul dintre Giurgiu si Ruse e gratis pentru ciclisti”.
Comentariile tale pot fi postate aici
Citeste si:
Piste pentru biciclete intre Romania si Ungaria
Reteaua I Velo asigura transportul ecologic
Autostrada pentru biciclete, un proiect care va deveni realitate in Germania