Cursa de 3.000 de kilometri Bridgestone World Solar Challenge din Australia este una dintre cele mai prestigioase curse de mașini solare şi are loc în perioada 13-20 octombrie.
Evenimentul bianual a avut loc pentru prima dată în 1987 și se bazează pe ideea că o mașină de 1.000 de wați ar completa călătoria de la Darwin la Adelaide în 50 de ore.
Astăzi, în timp ce mașinile solare testează limitele finale ale eficienței energetice, acestea oferă, de asemenea, imagini incredibile cu privire la capacitățile tehnologiei pentru vehiculele de zi cu zi. Aceste inovații se află în centrul tuturor mașinilor electrice, indiferent că acea putere provine de la celulele de combustibil cu hidrogen, motoarele hibride sau chiar mașinile complet electrice care atrag puterea de la celulele solare de pe acoperișul garajului – toate folosesc tehnologia care este în continuă perfecțiune la World Solar Challenge.
La start iau locul numai maşini alimentate cu energie solară. Mașinilor solare li se permite o energie nominală de 5kW ore de energie stocată, ceea ce reprezintă 10% din cifra teoretică. Toată cealaltă energie trebuie să provină de la soare sau să fie recuperată din energia kinetică a vehiculului.
„Green Lightning”, mașina echipei olandeze de top de curse solare, i-a determinat au câștigat poziția de pole-position, înregistrând sâmbăta trecută cel mai rapid tur de pe Hidden Valley Raceway.
Echipele, alcătuite din studenți din țări precum Australia, Suedia, Olanda, Japonia și Statele Unite, trebuie să fie autosuficiente şi să parcurgă câţi mai mulţi kilometri în fiecare zi până la ora 17:00.
Cursa este de așteptat să dureze o săptămână pentru majoritatea mașinilor, care vor călători cu viteze de 90-100km / h alimentate doar de soare. Astfel că echipele trebuie să facă tabere pentru a rămâne peste noapte de-a lungul traseului prin deșert.
În timpul călătoriei există 9 puncte de control obligatorii în care observatorii sunt schimbați și managerii de echipă pot afla cele mai recente informații despre vreme și poziția lor pe teren. În punctele de verificare, echipele pot efectua doar cele mai de bază manevre de întreținere, respectiv verificarea și întreținerea presiunii în pneuri și curățarea resturilor din vehicul.
Vehiculele solare sunt clasificate pentru a concura în trei clase diferite: challenger – destinat mașinilor solare cu un singur loc concepute să fie rapide, cruiser este pentru mașinile solare eficiente, practice, cu două sau mai multe locuri și aventură, care este o clasă necompetitivă pentru mașinile solare construite pentru evenimente anterioare.
Toate fotografiile aparţin WORLD SOLAR CHALLENGE 2019.