Comisia Europeană (CE) a anunțat cele 19 acțiuni care vor primi finanțare în cadrul campaniei pentru mobilitate urbană sustenabilă intitulată „Do the Right Mix” („Alege combinația potrivită”). Acțiunile selecționate vor primi fiecare până la 7.000 de euro pentru a sprijini activități de promovare a unor moduri mai ecologice și mai sustenabile de deplasare în mediul urban, precum concursuri de design și activități educaționale.
Pe parcursul acestei campanii, Europa s-a dovedit a fi incredibil de inovatoare în ceea ce privește crearea unei culturi a mobilității urbane sustenabile. În ansamblu, diferitele activități au demonstrat că transportul sustenabil poate fi accesibil tuturor. Sperăm că această finanțare va permite continuarea acestei excelente munci de teren”, a afirmat vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas.
Prin integrarea unor aplicații mobile și a rețelelor de socializare, activitățile din acest an au încurajat publicul să își revizuiască opțiunile în materie de transport.
Lista completă a câștigătorilor
De exemplu, regiunea Arnhem-Nijmegen din Țările de Jos a dezvoltat o aplicație mobilă inspirată din Turul Franței, al cărei scop este de determina cetățenii să folosească tot mai mult bicicleta pentru a merge la serviciu, evitând astfel congestionarea traficului. Premiul oferit câștigătorului este o excursie la Paris.
Marea Regiune a Luxemburgului a solicitat utilizatorilor transportului public să se fotografieze cu simboluri care reprezintă diferitele mijloace de transport pe care le combină pentru a se deplasa și să distribuie apoi fotografiile respective pe Facebook; autorul fotografiei cu cele mai multe voturi câștigă bilete de transport public și un joc de societate.
În Gdynia (Polonia), un concurs intitulat „(R)evoluția parcărilor” invită tineri designeri și arhitecți să reproiecteze anumite parcări astfel încât acestea să devină cât mai vizibile și mai estetice, în limitele unui buget prestabilit.
Pe parcursul campaniei de trei ani „Do the Right Mix”, aflată acum în ultimul său an, peste 605 acțiuni de mobilitate urbană sustenabilă desfășurate la nivel local, regional și național au fost înregistrate pe site-ul www.dotherightmix.eu .
Scopul campaniei este de a încuraja cetățenii să renunțe la deplasarea cu automobilul și să folosească, în viața de toate zilele, o combinație de mai multe mijloace de transport sustenabile”, se arată într-o comunicare a CE.
Acțiunile de promovare, care pot proveni atât din cele 28 de state membre, cât și din Norvegia, Islanda și Liechtenstein, figurează pe harta mobilității de pe site-ul respectiv, oferind o mai mare vizibilitate participanților la campanie și activităților lor.
În cadrul acestui apel final pentru cereri de finanțare s-au primit 66 de cereri din 23 de țări eligibile, campania crescând astfel în amploare față de anul trecut, când au candidat doar 18 țări.