Ce trucuri folosesc constructorii pentru a falsifica consumul automobilelor ?

Consumul de carburant obtinut de catre posesorii de autoturisme in conditii reale de trafic este, in medie, cu aproape un sfert mai mare decat cel din testele oficiale ale constructorilor, se arata intr-un nou raport, publicat de organizatia Transport & Environment (T&E). Potrivit documentului constructorii auto se folosesc de diverse tertipuri pentru a masca consumul real.

Printre trucurile aplicate se numara :

– pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decit cea normala;

– acoperirea cu banda adeziva a spatiilor din jurul usilor si a grilelor;

– ajustarea franelor si a geometriei rotilor;

– utilizarea unor super-lubrifianti speciali;

– micsorarea greutatii autovehiculului;

– testarea la altitudine, la temperaturi ridicate si pe cai de rulare foarte netede.

Raportul lansat astazi  include o comparatie a rezultatelor testelor facute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de catre un laborator independent, pe sase modele noi de autoturisme.

Rezultatele testelor independente – in care s-au folosit modele standard, fara a se exploata flexibilitatile cuprinse in procedurile de testare – arata ca emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt, in medie, cu 23% mai mari decat cele ale testelor oficiale ale producatorilor. Aceste cifre au confirmat diferenta intre rezultatele testelor oficiale si media celor reale.

Conform raportului, exista aproximativ 20 metode prin care constructorii de autoturisme re-interpreteaza in mod „creativ” procedurile de testare, exploatand „portitele” si flexibilitatile permise de actualele reglementari, cu scopul de a-si supra-evalua performantele de consum si de emisii ale modelelor fabricate.

Aceste noi dovezi indica faptul ca exista producatori europeni de autoturisme care isi inseala clientii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocandu-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiti pe carburantul consumat suplimentar. Producatorii auto respectivi ii inseala, de asemenea, si pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementarile care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme si autoutilitare sunt indeplinite doar in laborator, nu si pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recapata increderea este renuntarea la  <<portitele>> din actualele proceduri de testare, pentru a ne asigura ca cei care triseaza nu vor vor avea castig de cauza”, se arata in raportul Transport&Environment.

Raportul ajunge la concluzia ca actualul regim de testare nu este adecvat pentru scopul propus si ca ”portitele” din procedurile curente de testare trebuie sa dispara cat mai repede, iar noile modele de autoturisme si utilitare sa fie re-testate in conditii cat mai apropiate de cele reale, din trafic.

T&E solicita introducerea, incepand din anul 2016, a procedurii mondiale de testare pentru vehicule usoare (World Light Duty Test Procedure – WLDTP) si a controlului autoturismelor noi, pentru a avea certitudinea ca rezultatele testelor sunt conforme cu realitatea.

Emisiile medii de 95g CO2/km – impuse de reglementarile europene pentru autoturismele fabricate incepand din anul  2020 – ar trebui sa insemne 95g si in realitate. Lacunele existente in modul in care sunt testate autoturismele si flexibilitati precum contabilizarea dubla a vehiculelor electrice (ca volum de emisii ce poate fi transferat de producatori catre autoturismele cu motoare cu combustie interna), asa-numitele ”super-credite”, nu sunt necesare. Ele nu fac decat sa diminueze beneficiile pe care le-ar aduce legislatia europeana in domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera, produse de transporturile rutiere.

spot_img

Ultimele știri