Peste 90% din bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată, reiese din “Marele studiu al bicicletelor furate”, realizat de Otto Broker, pe un eșantion de 1000 de respondenți. Șansa de a rămâne fară bicicletă crește dacă aceasta are culoarea neagră sau albastră și dacă bicicleta este utilizată frecvent sau zilnic, iar Bucureștiul rămâne în topul preferințelor pentru hoții de biciclete, cele mai vizate zone fiind Piața Romană, Universitate, Militari și Pantelimon.
Studiul arată că la mai mult de jumătate (50,4%) din cei chestionați li s-a furat bicicleta cel puțin o dată. Deși marea majoritate a păgubiților au raportat furtul bicicletei la Poliție, pe Facebook și pe forumuri specializate, mai mult de o treime (33%) au preferat să nu facă nimic. Asta în condițiile în care aproape jumătate din bicletele furate aveau o valore cuprinsă între 500 și 2000 lei.
Opțiunile pentru protejarea bicicletei rămân împărțite în continuare între antifurt (54,3%) și asigurare (37%), în timp ce marea majoritate a bicicliștilor participanți la studiu (72,9%) sunt de acord că, în România, nu se adoptă toate măsurile necesare pentru a combate furturile de biciclete.
Un aspect interesant relevat de studiu a fost și acela că cele mai multe biciclete sunt furate din scările de bloc (39,5%), spațiul public (26,7%), din curți (13,3%) sau garaje (4,5%), iar anotimpurile preferate sunt primăvara (31,7%) și vara (47,9 %). Peste 57% dintre furturi au loc în timpul zilei, iar în 69,5% din cazuri bicicletele aveau sisteme antifurt.
Parteneriat pentru asigurarea bicicletelor
Asigurarea bicicletelor este un produs cu totul nou în România. Firma de asigurări Grawe a lansat acest tip de poliță în septembrie anul trecut, însă reacția pieței nu a fost una pozitivă. Problema lipsei informațiilor care ajung la posesorii de biciclete a fost semnalată și de reprezentanții Otto Broker, care și-au stabilit ca obiectiv elaborarea unui mesaj mai intens care să fie transmis către publicul țintă cu privire la beneficiile asigurării de biciclete.
De aceea, alături de Giant România și Grawe Asigurare România a lansat o promoție unică pe piața românească de comercializare biciclete. Orice bicicletă în valoare de până la 7000 de lei, achiziționată din showroom-ul Giant până la sfârșitul anului, are inclusă în preț asigurarea în caz de furt și de tâlhărie, oricare ar fi locul în care s-a produs incidentul.
”Fenomenul furtului de biciclete este atât de extins în România, încât mulți iubitori de ciclism evită să-și cumpere o bicicletă nouă, bună, pe care și-o doresc, doar pentru a nu suferi o dezamăgire dacă aceasta le este furată. Prin această campanie încercăm să oferim plus-valoare clienților noștri și credem că liniștea de a ieși cu bicicleta oriunde, fără teamă, este un beneficiu atât pentru utilizator, cât și pentru mișcarea velo urbană din România, în general”, a declarat Dan Muraru, general manager Giant România.
Suma maximă asigurată este de 7.000 de lei
Conform datelor furnizate, nu există o sumă minimă de asigurare, iar suma maximă asigurată este de 7.000 lei pentru biciclete noi și de 4.500 lei pentru biciclete cu o vechime între 1 și 6 ani. Suma asigurată se stabilește în funcție de valoarea de achiziție a bicicletei noi, la care se aplică o scală de uzură pentru biciclete mai vechi de 2 ani. În caz de furt, clientul va primi 80% din suma asigurată, bani care îi oferă șansa de a cumpăra, cu un efort minim, o nouă bicicletă. „Practic, această asigurare oferă clientului posibilitatea să fie din nou pe două roți în 2-3 săptămâni și cu un efort financiar minim”, a declarat, pentru Green Report, Florentina Popescu, specialist marketing Otto Broker.
Polița de asigurare acoperă atât furtul bicicletei, al părților componente montate fix cât și deposedarea utilizatorului acesteia prin tâlhărie. De asemenea, bicicleta este asigurată chiar și atunci când este într-un garaj, o boxă sau pe scara blocului. Tot ce trebuie să faci ca să beneficiezi de protecția asigurării de furt este să respecți condiția minimă de siguranță cerută de poliță: antifurtul trebuie să cuprindă roata din spate, cadrul și un obiect fix. Un astfel de sistem antifurt pleacă de la aproximativ 35-40 lei, dar de regulă bicicliștii care au investit mai mult de 1.500-2.000 de lei în bicicletă plătesc și până la 80-100 de lei pentru un astfel de sistem.
Dauna este acoperită și atunci când bicicleta se află pe un suport de mașină încuiat și care a fost desfăcut prin forțarea și spargerea încuietorii sau tăierea ori distrugerea brațului de prindere. „Dacă pleci la munte cu bicicleta și lași bicicleta în garajul încuiat al pensiunii sau într-o cameră din hotel care este încuiată ești în continuare asigurat cu condiția să fi legat roata din spate de cadru, iar hoțul să fi intrat prin efracție în încăperea în care se afla bicicleta”, a adăugat Florentina Popescu.
Despăgubirea se acordă în cel mult 14 zile
Procedura de despăgubire în sine este foarte simplă, iar documentația de asemenea. Astfel, furtul trebuie obligatoriu raportat la poliție, la secția pe raza căreia s-a produs incidentul. Documentele de la poliție și documentele care atestă valoarea de nou a bicicletei (facturi, print screenuri cu ofertele luate în calcul la emiterea poliței pentru stabilirea unei valori de nou, oferte la data daunei pentru modele comparabile etc.), împreună cu cererea de despăgubire și procesul verbal de la poliție trebuie depuse la brokerul de asigurări sau la firma de asigurare. Suma asigurată îi este acordată clientului conform cu condițiile de asigurare în cel mult 14 zile calendaristice, dacă bicicleta nu este găsită în această perioadă.
De reținut este faptul că pentru ca cererea de despăgubire să fie valabilă, la momentul furtului bicicleta trebuie să fie legată cu un sistem antifurt care să prindă roata din spate, cadrul și un obiect fix, care nu poate fi demontat cu ușurință și de pe care sistemul antifurt nu poate fi luat fără să fie tăiat.
Citește și:
Primul anti-furt inteligent românesc pentru biciclete
VIDEO Prima bicicletă inteligentă care te avertizează de pericolele din trafic