Electrica și OMV Petrom au inaugurat, joi, prima stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice într-o benzinărie OMV. Stația, instalată în benzinăria OMV Aerogării, face parte dintr-un proiect pilot în care vor fi instalate puncte de încărcare rapidă a mașinilor electrice în București, în patru stații OMV și la sediile centrale ale celor două companii.
Acest tip de încărcător rapid este cel mai performant din piață. El permite încărcarea unui autovehicul 100% cu 80% din capacitatea acumulatorului în aproximativ 20 de minute. La o priză normală încărcarea s-ar face în 6 – 7 ore”, a declarat Romiro Angelescu, directorul de vânzări al Electrica.
Acesta a adăugat că investiția numai în stația de încărcare se ridică la 30.000 de euro, însă pe lângă aceasta este nevoie de investiții în reproiectarea infrastructurii energetice, dar și în obținerea avizelor de autorizare. Costurile finale vor putea fi comunicate abia după ce tot proiectul va fi implementat la nivelul Bucureștiului.
Suntem în situația în care împărțim numai costuri nu și venituri, deoarece este evident că ne aflăm în paradigma în care utilizatorii de vehicule nu își achiziționează vehiculele pentru că există infrastructură, iar cei care ar putea să dezvolte infrastructură de vehicule electrice nu o fac pentru că nu sunt suficiente mașini”, a mai spus Angelescu.
Adrian Nicolescu, retail manager în cadrul OMV Petrom, a precizat că patru din cele șase stații de încărcare vor fi situate în stațiile OMV Petrom din Bulevardele Aerogării și Corneliu Coposu și la ieșirea spre Autostrada Soarelui și Autostrada București-Pitești.
În cazul în care un client care deține o mașină electrică achiziționează un pachet de spălare cu curățare interioară încărcarea este gratuită. În cazul în care se dorește doar încărcarea electrică costul este de 1 leu/kWh”, a declarat Nicolescu.
Acest tip de stație încarcă și bateriile vehiculelor hibride și atunci este greu de determita un preț. În schimb, în cazul vehiculelor 100% electrice un plin poate costa între 22 de lei, pentru baterii de 22 kW, și 36 de lei pentru ultimul tip de baterie care a fost instalată pe o parte din autovehiculelel electrice prezente în România”, a explicat Romiro Angelescu.
Potrivit reprezentantului Elecrica, cu un astfel de ”plin” se pot parcurge, în medie, 150 de kilometri.
Actualul Guvern vrea ca peste 100.000 de români să dețină mașini electrice
Conform datelor Ministerului Mediului, datorită programului ”Rabla Electric” numărul de mașini electrice a crescut pe șoselele României de la 600, câte erau în 2015, la 800 la final de 2016. În ceea ce privește componența de infrastructură de alimentare, au fost depuse 40 de proiecte pentru câteva sute de noi stații de încărcare la nivel național.
La începutul anului 2016 datele arătau că la nivel național există doar 50 de stații de încărcare.
De asemenea, potrivit Stategiei de Guvernare 2017 – 2020, Guvernul și-a propus ca pentru încurajarea industriei auto, mai bine zis, producerea de mașini electrice, dar si pentru a respecta obligațiile asumate in cadrul UE, programul pentru finanțarea stațiilor de alimentare pentru mașini electrice va fi extins astfel încât, la 1 ianuarie 2020, pe teritoriul României, să fie funcționale cel puțin 20.000 de puncte de alimentare instalate în rețea.