Căprioarele din Nara, vechea capitală a Japoniei medievale, au fost recunoscute „comori naturale” în 1957, doar că acum au început să moară din cauza consumului de plastic, pe care îl ingerează împreună cu mâncarea pe care le-o dau turiștii.
Autoritățile avertizează vizitatorii să nu mai hrănească animalele – care au devenit o atracție turistică principală – după ce câteva au decedat din cauză că au înghițit plastic. Din martie până acum au murit 14 căprioare, iar resturi de plastic au fost găsite în stomacurile a nouă dintre acestea.
„Cea mai mare cantitate găsită la un una dintre cele nouă a fost de 4,3 kilograme”, a declarat pentru AFP un membru al Fundaţia pentru Conservarea Căprioarelor din Nara, Yoshitaka Ashimura. „Am fost surprinşi. Volumul era aşa de mare”, a adăugat reprezentantul.
Cel mai probabil, ambalajele și pungile au fost aruncate de către vizitatorii care au hrănit căprioarele cu diverse alimente, deși există mesaje de atenționare peste tot că aceste animale mănâncă numai biscuiți senbei cumpărați de la magazinele locale și care nu sunt ambalate în plastic.
Nara este vizitat de mii de turiști pentru templele și altarele Shinto, dar și pentru a interacționa cu cele aproximativ 1.300 de căprioare care trăiesc libere în principalul parc al orașului nipon și care de multe ori sunt văzute cutreierând pe străzi, în căutarea gustărilor oferite de vizitatori.
Animalele, care au fost declarate „comori naturale” în 1957 și care sunt considerate mesageri divini în mitologia Shinto, devin agresive dacă turiștii le tachinează cu mâncarea sau vor să-și facă selfie cu ele.
Potrivit lui Rie Maruko, veterinar și membru al unei fundații pentru protejarea animalelor, citat de The Guardian, căprioarele au murit de înfometare după ce plasticul și alte obiecte străine de plastic le-au deteriorat sistemul digestiv foarte complex.
„Căprioarele care au murit erau atât de slabe încât le puteam simți oasele”, a mai spus Maruko care a cerut turiștilor să nu mai hrănească animalele cu altceva decât cu biscuiții specifici.
Numărul turiştilor care ajung în oraşul Nara, unde se află parcul cu acelaşi nume, a crescut în ultimii ani. În 2017 au fost înregistraţi 16,3 milioane de vizitatori, comparativ cu 15,5 milioane, în 2016 – și de zece ori mai mulți decât în 2012.