Compania Canon a refuzat cererea venita din partea Greenpeace de a condamna guvernul japonez pentru vanatoare de balene, informeaza un comunicat Greenpeace. Canon este una dintre companiile cele mai mari din lume producatoare de aparate digitale si este implicata in diverse proiecte de salvare a speciilor aflate pe cale de disparitie. Presedintele Canon, Fujio Mitarai, este si liderul asociatiei afaceristilor japonezi Keidanren, aflandu-se astfel intr-o pozitie din care ar putea sa-l convinga pe primul ministrul japonez de impactul negativ pe care vanatoare de balene il are asupra politicii la nivel international.
Dupa ce a fost refuzata, Greenpeace a lansat un apel international tuturor clientilor Canon cerandu-le sa indemne compania sa-si schimbe decizia si sa convinga guvernul japonez sa inceteze vanatoare.
In scrisoarea trimisa lui Mitarai, Greenpeace ii cere sa semneze urmatoarea declaratie: "Canon s-a implicat in construirea unei lumi mai bune pentru generatiile viitoare si nu sustine vanatoarea speciilor aflate pe cale de disparitie cu altceva in afara de o camera de fotografiat. Canon considera ca omorarea balenelor in scopul cercetarilor ar trebuie sa fie oprita si inlocuita cu programe de cercetare care sa nu fie letale".
Desi sustin protejarea animalelor, Canon a raspuns ca parerile cercetatorilor despre studiul facut pe balene este variat si ca nu poate semna declaratia trimisa de Greenpeace.
"Canon vinde camere de fotografiat folosind fotografii cu specii aflate in pericol, inclusiv cu balene. Domnul Mitarai are puterea de a ajuta sa punem capat acestei pacaleli de cercetare, care anul acesta si-a propus sa vaneze aproximativ 1000 de balene. Acesta are responsabilitatea de a vorbi impotriva acestei orori, la nivel international dar si cu guvernul japonez. Greenpeace este uimita de refuzul Canon de a condamna omorarea balenelor, specie amentitata, pentru o falsa cercetare", a declarat Junichi Sato, liderul japonez al proiectului Greenpeace pentru protectia balenelor.
"Canon nu este direct implicata in vanatoarea de balene si nu cerem boicotarea companiei, dar ca o corporatie care se promoveaza ca fiind aparatoarea vietii salbatice si o forta economica in Japonia, ar trebui sa faca mai mult decat reclama la speciile in pericol, ar trebui sa actioneze pentru protejarea lor si protejarea imaginii mediului de afaceri japonez in strainatate", a declarat acesta.