Locuitori din 10 oraşe din România vor face echipă în Naţionala de Reciclare şi vor recicla doze şi PET-uri, în schimbul unor premii. Campania începe în Tulcea, pe 29 și 30 septembrie, și continuă în Iaşi, Suceava, Bacău, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Constanţa și Bucureşti.
Publicul din oraşele Tulcea, Iaşi, Suceava, Bacău, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Constanţa, Bucureşti este invitat să intre în echipă pentru reciclarea dozelor din aluminiu sau a sticlelor PET, în schimbul unor premii care pot fi folosite în beneficiul întregii familii.
Campania „Naţionala de Reciclare” se desfăşoară în perioada septembrie – octombrie 2020, cu sprijinul autorităţilor locale, şi îşi propune să contribuie la conştientizarea importanţei colectării şi reciclării dozelor din aluminiu şi a PET-urilor, cât şi să implice oamenii într-un efort comun pentru binele mediului, la nivel de familie, de oraş şi naţional.
Primii campioni care au ocazia să debuteze în Naţionala de Reciclare sunt locuitorii oraşului Tulcea, unde caravana campaniei staţionează în perioada 28 – 30 septembrie 2020, în parcarea Hotelului Egreta (Str. Păcii, Nr. 3), locaţie în care locuitorii oraşului sunt aşteptaţi să depună materialele colectate, în schimbul cărora vor beneficia de premii. Tulcenii pot descoperi mai multe despre ediţia din oraşul lor pe pagina de Facebook a organizatorilor.
Campionatul de reciclare va continua în oraşele Iaşi (1-3 octombrie), Suceava (4-6 octombrie), Bacău (7-9 octombrie), Sibiu (12-14 octombrie), Oradea (15-17 octombrie), Cluj-Napoca (18-20 octombrie), Târgu Mureş (21-23 octombrie), Constanţa (24-26 octombrie), Bucureşti (27-30 octombrie). Locaţiile de desfăşurare pentru fiecare oraş vor fi comunicate pe site-ul www.alucro.ro, cât şi pe conturile de social media.
Fiecare înscriere va fi recompensată conform tabelului de marcaj:
- 5 doze din aluminiu goale sau 8 PET-uri = un recipient cu 4 compartimente
- 6 doze din aluminiu goale sau 9 PET-uri = o doză de bere, diverse sortimente
- 8 doze goale sau 11 PET-uri = o pensulă alimentară din silicon
- 11 doze goale sau 14 PET-uri = un curăţitor ceramic pentru legume
- 13 doze goale sau 17 PET-uri = o cutie de alimente
- 18 doze goale sau 21 PET-uri = o tavă cu bază detaşabilă
- 21 doze goale sau 24 PET-uri = o tigaie dim. 24 cm
- 23 doze goale sau 27 PET-uri = o tavă teflon
- 25 doze goale sau 30 PET-uri = termos în formă de doză
- 28 doze goale sau 33 de PET-uri = o lingură cântar electronic
- 31 doze goale sau 36 de PET-uri = o sticlă cu bluetooth
- 34 doze goale sau 39 de PET-uri = un mixer vertical
- 37 doze goale sau 42 de PET-uri = un storcător de citrice
- 40 doze goale sau 45 de PET-uri = un set de 4 cuţite
- 45 doze goale sau 50 de PET-uri = un mixer de mână
Publicul adult, preocupat nu doar de reciclare, ci şi de sport, va putea să ia parte şi la jocuri interactive la poarta de fotbal instalată în locaţia de desfăşurare. În schimbul unui bilet simbolic de participare de 5 doze goale, fiecare participant va putea executa 5 şuturi la poartă şi va avea şansa să primească pe loc un six pack de bere, dacă înscrie minimum 3 goluri.
„În contexul actual, când resursele sunt limitate şi depinde exclusiv de fiecare din noi să acţionăm cu responsabilitate, ne-am propus să aducem reciclarea în prim plan într-un mod plăcut, distractiv care să genereze o atitudine proactivă faţă de ambalajele produselor pe care le folosim în mod frecvent. Astfel, ne-am propus ca echipa să se mărească cu fiecare oraş în care ajungem, iar la final, cu sprijinul antrenorilor şi suporterilor locali, ţara să devină Naţionala de Reciclare”, a declarat Adina Magsi, Director General Asociaţia Alucro.
„Ca de fiecare dată, suntem încântaţi să fim parte dintr-un proiect ce își are ca scop educația pe colectarea selectivă a deșeurilor, iar acest tip de proiecte, pe care le desfăşurăm alături de partenerii noştri, reprezintă una dintre priorităţile majore pe termen lung. Dorim să atragem publicul către o direcție sustenabilă și să fim parte din schimbarea de mentalitate. Am observat din proiectele desfășurate o creștere a nivelului de proactivitate când vine vorba de colectarea separată a deşeurilor. De la început noi ne-am asumat rolul de a educa din punct de vedere ecologic și de a informa corespunzător participanții la evenimente cu privire la importanța colectării separate a deșeurilor și diminuarea impactului negativ de mediu”, a transmis și Adela Lazăr, Președinte GreenPoint Management.
„Ne bucurăm să fim partenerii Asociației Alucro pentru o nouă inițiativă menită să crească gradul de conștientizare și încurajare a colectării selective. Este încă un pas important în direcția însușirii unui comportament responsabil față de mediu și față de ceea ce lăsăm după noi, pentru generațiile viitoare, obiectiv pe care Coca-Cola HBC România și l-a asumat de ani buni, prin intermediul programelor educaționale pe care le dezvoltă sau susține alături de parteneri. Credem în filozofia “După noi, strângem tot noi” și facem tot ce ne stă în putință ca acest crez să fie îmbrățisat de cât mai mulți dintre români. Pentru că fiecare ambalaj colectat separat si reciclat ne aduce mai aproape de mediul curat și sănătos în care ne dorim cu toții să trăim”, a declarat Alice Nichita, Public Affairs and Communication Manager Coca-Cola HBC România.
Campania este desfășurată de Asociaţia Alucro – organizaţie care derulează în România programul Every Can Counts, împreună cu GreenPoint Management, PENNY, Coca-Cola HBC, Bergenbier S.A. şi Can Pack Recycling.
Citește și:
Hell va ambala băuturile energizante în doze din aluminiu reciclat 75%
Guvernul pregătește un sistem de garanţie-depozit pentru PET-uri, sticle şi doze de aluminiu