Campania ,,Biodiversitatea. Contam unii pe altii” desfasurata de agentia Ogilvy Public Relations a obtinut premiul pentru cea mai buna campanie de mediu si ecologie in cadrul competitiei European Excellence Awards, la care au fost inscrise peste 1.400 de lucrari.
Campania de comunicare integrata a urmarit sa explice interdependenta existenta intre calitatea vietii oamenilor si biodiversitate, iar simbolul ales a fost un lant de mesaje, reprezentand conexiunea dintre oameni, animale si plante, care a exemplificat atat verbal, cat si grafic, riscurile disparitiei biodiversitatii, se arata intr-un comunical at agentiei. Anul acesta – anul desemnat de ONU drept Anul International al Biodiversitatii – Directia Generala pentru Mediu a Comisiei Europene a initiat o campanie pan-europeana de educare asupra importantei biodiversitatii, dezvoltata de Ogilvy Group Belgia si implementata cu ajutorul birourilor Ogilvy Public Relations din Olanda, Spania, Romania, Italia, Bulgaria, Polonia si Belgia.
In prima faza a campaniei, cetatenii au fost alertati de faptul ca viata le este pusa in pericol odata cu disparitia echilibrului dat de biodiversitate. Aceasta etapa a debutat printr-o experienta online – www.contamuniipealtii.eu, incluzand web site dedicat, aplicatie Facebook, film viral, publicitate online – si a fost sustinuta de campanie outdoor si campanii in presa scrisa la nivel pan-european, alaturi de actiuni de PR si evenimente de arta stradala. Ministerele nationale, filialele locale ale ONG-urilor, precum Greenpeace si WWF, artisti locali si bloggeri, au fost implicati in aceasta faza a campaniei realizate de Ogilvy in tarile europene.
In marile capitale au fost simulate, cu ajutorul unei tehnici green graffitti, scene ale crimei pentru a demonstra efectele infricosatoare ale reducerii biodiversitatii. Contururi de animale si plante au fost desenate in locuri publice, simuland desenele facute de anchetatori ai politiei in cazul crimelor reale. Schitele au fost asociate cu mesaje reprezentative pentru a face legatura cu site-ul campaniei si pentru a sublinia interdependenta elementelor naturii. „Anchetatorii” scenelor de crima ale campaniei au actionat in zonele evenimentelor pentru a atrage atentia cetatenilor si pentru a le distribui informatii si sabloane astfel incat fiecare sa poata realiza propriile desene (acasa, in scoli, etc.) si sa transmita mai departe mesajul campaniei.
In Romania, campania a fost lansata pe data de 21 aprilie 2010 si a implicat, alaturi de reprezentanti ai Comisiei Europene la nivel local, reprezentanti ai mass-media nationale, personalitati publice, activisti in domeniul ecologiei, elevi si studenti, voluntari ai asociatiilor non-profit, intr-un demers comun de sustinere a biodiversitatii. Printre sustinatorii campaniei s-au numarat Liviu Mihaiu – presedintele Asociatiei „Salvati Dunarea si Delta", Corneliu Belciug – director programe Green Revolution si director Green Report, Cristian Lascu – redactor sef National Geographic Romania, Ada Roseti – Channel Manager Animal Planet, si Serban Copot – ambasadorul Comisiei Europene pentru schimbari climatice in Romania si presedinte "Generatia Verde".
Cea de-a doua faza (aflata in desfasurare) are ca scop informarea cetatenilor despre rolul pe care fiecare il poate avea in protejarea biodiversitatii. Aceasta faza include o componenta educationala si subliniaza in special modul in care actiunile pentru protejarea biodiversitatii vor contribui la asigurarea beneficiilor naturii (alimente, medicamente, apa proaspata, polenizare, purificarea apei, etc), natura de care depinde specia umana. O serie de sfaturi practice si evenimente cu actiuni interactive pentru public stau la baza acestei etape a campaniei.
"Ne bucuram de aceasta performanta si de recunoasterea la nivel international. Este rezultatul investitiei pe care fiecare echipa implicata a depus-o cu responsabilitate si pasiune, de la strategie la implementare. Apreciem implicarea si sustinerea la nivel local a personalitatilor publice care activeaza in domeniul ecologiei si protectiei mediului si le multumim pe aceasta cale pentru tot efortul depus,” a declarat Alina Stanciu, Managing Director Ogilvy Public Relations Bucuresti.