C.E. alocă 132 mil € produselor agroalimentare durabile

Cu scopul de a dezvolta noi oportunități pentru fermierii din Uniunea Europeană, pentru a securiza industria alimentară, dar și pentru a sprijina afacerile agricole, Comisia va aloca 132 de milioane de euro în 2025. Cofinanțarea privește produsele provenite din agricultura sustenabilă, iar promovarea va fi făcută atât în interiorul Uniunii Europene, cât și la nivel mondial.

Sumele disponibile pentru 2025 vor fi împărțite pentru: promovarea în țările non-UE (63,4 milioane de euro) și promovarea în țările Uniunii Europene (58,6 milioane euro).

Suma de 10 milioane de euro rămasă este rezervată pentru cazuri de urgență cum sunt: perturbarea gravă a pieței, pierderea încrederii consumatorilor sau alte probleme. Această componentă a bugetului va putea fi realocată programelor din țările terțe dacă nu va fi cheltuit.

Zonele de interes pentru Comisie în afara Uniunii Europene care au un potențial ridicat în ceea ce privește piețele de promovare sunt: China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord.

Totuși, Regatul Unit va fi în continuare una dintre piețele de export agroalimentare cele mai importante pentru Uniunea Europeană deoarece aici ajung 20% dintre exporturile agroalimentare ale Uniunii Europene.

În ceea ce privește planificarea bugetului pentru țările membre ale Uniunii, aceasta se împarte în 3 categorii:  

  • campanii de informare și promovare a produselor axate pe sistemele de calitate ale UE cu un buget total de 17,1 milioane de euro
  • campanii pentru creșterea gradului de conștientizare și de recunoaștere a produselor obținute în mod ecologic și durabil, inclusiv standardele mai ridicare de bunăstare a animalelor cu un buget total de 28,8 milioane de euro
  • campanii pentru stimularea consumului de fructe și legume proaspete în contextul unei alimentații echilibrate, cu un buget de 12,7 milioane de euro

De asemenea, este prevăzut ca unele activități să fie gestionate direct de către Comisia Europeană. Printre acestea se numără campaniile de promovare și informare în țările terțe, participarea la maximum 5 târguri comerciale agroalimentare internaționale majore, organizarea de misiuni la nivel înalt cu delegații de afaceri în țările terțe și elaborarea de manuale și alte ghiduri pentru exportatori. 

 „Sectorul agroalimentar al UE este un motor al exporturilor la nivel mondial”, afirmă Christophe Hansen, Comisar pentru agricultură și alimentație.

„Produsele și patrimoniul nostru culinar sunt renumite în întreaga lume, pe bună dreptate. Sunt încântat să le promovăm anul viitor cu un buget în valoare de 132 de milioane de euro. Putem fi mândri de modul în care producem alimente aici, în UE”, a mai spus acesta. 

 

#agrobusinesssustanbil #produseagroalimentaredurabile #agriculturaecologica #subventiiagriculturasustenabila #sustainability #agriculturalsubsidies


  

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri