Budapesta deține prima linie automată de metrou din Europa Centrală și de Est

Începând cu 28 martie, garniturile de metrou Alstom au devenit funcționale pe noua Magistrală 4 din Budapesta, Ungaria, prima linie automată de metrou din Europa Centrală și de Est.

Cele 15  trenuri noi au fost puse în funcțiune de către premieerul ungar, Viktor Orbán, și de către primarul orașului Budapesta, István Tarlós. Metrourile au circulat pe noua linie de 7,4 km care leagă două dintre cele mai importante noduri feroviare ale orașului, stația Kelenföld Intermodal din Buda și Stația de Est din Pesta. Garniturile fac parte din cele 37 de trenuri Metropolis comandate pentru magistralele 2 și 4.

Achiziționarea noilor garnituri Metropolis face parte din cel mai amplu program de modernizare a flotei și de dezvoltare a sistemului de transport din Budapesta. Găsirea unei soluții eficiente și confortabile de transport cu metroul pentru cei 1 milion de pasageri pe zi, din cei 1,8 milioane de cetățeni ai Budapestei, a reprezentat o provocare majoră pentru întregul oraș. Astfel, a fost luată decizia de a înlocui flota aflată în funcțiune pe Magistrala 2 și de a construi o nouă linie automată, Magistrala 4, prevăzută cu material rulant automat.

Aceasta este prima dată când pasagerii metroului din Budapesta vor călători cu garnituri automate, în ciuda faptului că de 118 ani sistemul de metrou al orașului transportă persoane. Pentru familiarizarea călătorilor cu noul sistem, o cabină în care se va afla un supraveghetor va fi amplasată în partea din față a trenului în primul an de funcționare. Tehnicienii Alstom vor elimina apoi peretele care separă această cabină de zona destinată pasagerilor.

Cele 15 noi trenuri Metropolis inaugurate pentru Magistrala 4 au o lungime de 80 de metri (cinci vagoane) și pot transporta 810 pasageri, dintre care 164 pe scaune. Vagoanele sunt prevăzute cu patru uși glisante externe late (1,3 metri) pe fiecare parte, care permit accesul și ieșirea rapidă a pasagerilor la oprirea în stații.

Metrourile pot atinge viteza de 70 km/h și sunt alcătuite din spații unitare, ceea ce le permite pasagerilor să se deplaseze ușor între vagoane.

Această reușită ilustrează experiența noastră în realizarea de metrouri potrivite oricărei configurații, în funcție de cerințele clientului. Locuitorii orașului Budapesta utilizează metroul de mai mult de un secol și a fost o provocare interesantă pentru noi să creăm un metrou de ultimă generație care să răspundă nevoilor lor”, a declarat  Andreas Knitter, Senior Vice President Alstom Europe.

Noul metrou din Budapesta a fost conceput în Franța. Sistemul său de tracțiune a fost fabricat în Ungaria, în timp ce construcția carcaselor vagoanelor și asamblarea propriu-zisă au avut loc în Katowice, Polonia.

spot_img

Ultimele știri