București: Lista traseelor pietonale și de bicicliști pe care PMB le vrea implementate prin Programul Anghel Saligny

Primăria Capitalei este una dintre UAT-urile care au solicitat finanțări prin Programul Anghel Saligny pentru realizarea de trasee pietonale și de bicicliști. Green Report a solicitat PMB să ne spună care vor fi rutele acestora.   

Potrivit Primăriei, proiectul „Traseu prioritar pietonal și de bicicliști” face parte din ”Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) – Zona Centrală” și propune realizarea mai multor proiecte  și subproiecte.

Potrivit proiectului depus la Ministerul Dezvoltării, lucrările vor ajunge la un cost de 294,336,246 lei (peste 58,8 milioane euro). Consiliul General al Municipiului București a aprobat proiectul, alături de alte 36 de astfel de planuri.

Proiectul cuprinde 42 de subproiecte și are la baza o strategie alternativă de promovare a centrului Bucureștiului prin parcurgerea unor repere turistice (camere urbane) într-un circuit 9,4 km ce poate fi parcurs în 2 ore pe jos sau jumătate de oră cu bicicleta, ne-a spus autoritatea locală.

Au fost executate Studiile de fezabilitate pentru cele 42 de subproiecte si au fost obținute autorizații de construire pentru 20 subproiecte cuprinse în Proiectul nr.8 ’’Traseu pietonal și de bicicliști’’.

Cele 42 de trasee din Proiect individual nr. 8 Traseu pietonal si de bicicliști sunt următoarele:

– proiect individual nr. 8.1 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA  STR. SMARDAN  INTRE STR. LIPSCANI SI STR. SELARI

– proiect individual nr. 8.2 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA  STR. LIPSCANI INTRE STR. EUGEN CARADA SI STR. SMARDAN

– proiect individual nr. 8.3 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA  STR. EUGEN CARADA

– proiect individual nr. 8.4 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. ACADEMIEI INTRE  STR. DOAMNEI SI PIATA REVOLUTIEI

– proiect individual nr. 8.5 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA TROTUAR CALEA VICTORIEI INTRE STR. PIATA AMZEI SI STR. GENERAL BERTHELOT

– proiect individual nr. 8.6 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. EPISCOPIEI INTRE STR. CONSTANTIN ESARCU SI STR. ARTHUR VERONA

– proiect individual nr. 8.7 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. PICTOR ARTHUR VERONA  INTRE BLV. MAGHERU SI STR. XENOPOL

– proiect individual nr. 8.8 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. XENOPOL INTRE STR. EREMIA GRIGORESCU SI STR. DIONISIE LUPU

– proiect individual nr. 8.9 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. EREMIA GRIGORESCU INTRE PIATA ALEXANDRU CANTACUZINO SI PIATA ALEXANDRU LAHOVARI

– proiect individual nr. 8.10 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. TACHE IONESCU INTRE PIATA A. LAHOVARI SI STR. MENDELEEV

– proiect individual nr. 8.11 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. PIATA AMZEI INTRE PIATA AMZEI SI CALEA VICTORIEI

– proiect individual nr. 8.12 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. GENERAL BERTHELOT INTRE STR. LUTHERANA SI CALEA VICTORIEI

– proiect individual nr. 8.13 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA TROTUAR STR. LUTHERANA INTRE STR. STIRBEI VODA SI STR. GENERAL BERTHELOT

– proiect individual nr. 8.14 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA TROTUAR STR. ION CAMPINEANU INTRE STRADA STIRBEI VODA SI STRADA ION BREZOIANU

– proiect individual nr. 8.15 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. ION BREZOIANU INTRE STR. ION CAMPINEANU SI STR. LIPSCANI

– proiect individual nr. 8.16 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA TROTUAR STR. URANUS INTRE CALEA 13 SEPTEMBRIE SI CALEA RAHOVEI

– proiect individual nr. 8.17 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA CALEA. RAHOVEI INTRE STR. URANUS SI BULEVARDUL LIBERTATII

– proiect individual nr.  8.18 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA BD. LIBERTATII NR. 8 – TRAVERSARE STR. GEORGE GEORGESCU

– proiect individual nr. 8.19 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA STR. GEORGE GEORGESCU INTRE BLV. LIBERTATII SI BLV. UNIRII

– proiect individual nr. 8.20 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA BLV REGINA ELISABETA NR. 16, 35, 412

– TRAVERSARE STR. ACADEMIEI SI BLV REGINA ELISABETA NR.  38-43

– TRAVERSARE STR. ION BREZOIANU

– proiect individual nr.  8.21 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA  CALEA 13 SEPTEMBRIE NR. 55, 57– TRAVERSARE URANUS – MNAC

– proiect individual nr. 8.22 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA BLV. GHEORGHE MAGHERU  NR. 7, 9, 14, 16

– TRAVERSARE STR. ARTHUR VERONA BLV. GHEORGHE MAGHERU  NR. 24, 26

– TRAVERSARE STR. TAKE IONESCU

– proiect individual nr. 8.23 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. FRANCEZA, STR. SELARI SI SPLAIUL independentei

– proiect individual nr. 8.24 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. ACADEMIEI – STR. DOAMNEI

– proiect individual nr. 8.25 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. ACADEMIEI – BLV. REGINA ELISABETA

– proiect individual nr. 8.26 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. ACADEMIEI – STR. EDGAR QUINET

– proiect individual nr. 8.27 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. ACADEMIEI – STR. BISERICA ENEI

– proiect individual nr. 8.28 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR STR. ACADEMIEI IN ZONA INTRARII CRISTIAN POPISTEANU

– proiect individual nr. 8.29 – TRASEU PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. CONSTANTIN ESARCU CU STR. EPISCOPIEI

– proiect individual nr. 8.30 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR STR. ARTHUR VERONA  INTRE NICOLAE GOLESCU SI BLV. MAGHERU

– proiect individual nr. 8.31 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR STR. PIATA AMZEI INTRE PIATA AMZEI SI STR. MENDELEEV

– proiect individual nr. 8.32 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. GENERAL BERTHELOT CU CALEA VICTORIEI

– proiect individual nr. 8.33 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. LUTHERANA CU STR. GENERAL BERTHELOT

– proiect individual nr. 8.34 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE STR. STIRBEI VODA CU STR. LUTHERANA

– proiect individual nr. 8.35 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR STR. ION CAMPINEANU INTRE STR. ION BREZOIANU SI PIATA WALTER MARACINEANU

– proiect individual nr. 8.36 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTASCUAR INTERSECTIE STR. BREZOIANU CU STR. MATEI MILLO

– proiect individual nr. 8.37 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR INTERSECTIE CALEA RAHOVEI  CU STR. URANUS

– proiect individual nr. 8.38 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA SCUAR STR. LIPSCANI INTRE STR. ANGHEL SALIGNY SI STR. ION BREZOIANU

– proiect individual nr. 8.39 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA PIATA GEORGE CANTACUZINO

– proiect individual nr. 8.40 – TRASEU PRIORITAR PIETONAL SI DE BICICLISTI CU INFRASTRUCTURA AFERENTA PIATA ALEXANDRU LAHOVARI

– proiect individual nr. 8.41 – TRAVERSARE B-DUL UNIRII IN DREPTUL STRAZII GEORGE GEORGESCU SI SFINTII APOSTOLI

– proiect individual nr. 8.42 – MODERNIZARE ACCES PIETONAL PASAJUL VILACROSSE

PIDU este a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr.103/2012. Proiectul a urmărit promovarea centrului Bucureștiului (obiective culturale si sociale din centrul Bucureștiului)  prin crearea unui circuit închis (bucla) de piste de biciclete de 9,4 km.

Studiul făcut în 2010, menționa că sub 2% dintre bucureșteni folosesc bicicleta. „Bicicleta nu este un mod de transport popular în București, în primul rând din cauza condițiilor neprietenoase de trafic”, se arăta în document.

Citește și: Nicușor Dan cere finanțare prin Programul Anghel Saligny pentru mai multe trasee pietonale și de bicicliști 

spot_img

Ultimele știri