De la inceputul lunii noiembrie Bucurestiul se alatura altor capitale europene prin proiectul Bucharestize.com. Copenhaga, Amsterdam, Antwerp sau Lisabona sunt doar cateva dintre orasele unde este promovat pedalatul urban prin intermediul site-urilor Amsterdamize.com, Antwerpenize.com, Copenhagenize.com, Lisbonize.com.
Bucharestize.com va promova toate evenimentele velo urbane si „orice consideram ca va aduce o imbunatatire in viata biciclistilor bucuresteni”, dupa cum se arata chiar pe blog.
”Dorinta de a realiza acest blog a aparut dupa ce am urmarit cateva luni blogul Copenhagenize.com, si mi-am spus ca si Bucurestiul poate ajunge in timp, la nivelul Copenhagai. Desigur, nu se poate face asta intr-un an sau doi insa trebuie inceput de undeva”, a declarat, pentru Green-report.ro, Robert Nicolau – Bucharestize.com.
”Bucharestize.com nu este primul site de acest gen, dar pentru a convinge bucurestenii ca bicicleta este un mijloc de transport, de care se pot folosi zi de zi, trebuie sa existe cat mai multe surse de informare. Miscarea velo urbana – ca oricare alt lucru – devine credibila in momentul in care informatia vine din mai multe parti. Asta vreau sa fac, sa contribui la sursele de informare in ceea ce priveste absolut orice implica bicicleta in oras. De la evenimente complexe sau doar simple plimbari cu bicicleta, pana la semnalarea problemelor care apar in viata biciclistului bucurestean si rezolvarile lor. Sunt constient ca, noi, bucrestenii, nu o sa ne schimbam peste noapte, dar incerc sa ma gandesc la mine, cel de acum doi – trei ani si la mine cel de acum. Incerc sa imi dau seama care sunt lucrurile care m-au facut sa folosesc bicicleta zi de zi. Articolele pe care le scriu de fapt imi sunt adresate mie, cel de acum trei ani. Stiu ca putem schimba orasul, trebuie doar sa vrem”, a mai spus Robert Nicolau de la Bucharestize.com.
In Copenhaga, spre exemplu, 500.000 de cetateni ai orasului aleg bicicleta ca mijloc de transport in oras. Iar site-ul Copenhagenize.com prezinta povestea acestora, promovand astfel in continuare miscarea velo din oras.
In urma cu 40 de ani Copenhaga era un oras la fel de sugrumat de masini ca Bucurestiul. Insa in prezent, 40% dintre persoanele care fac naveta utilizeaza zilnic bicicleta. In suburbiile orasului numarul acestora depaseste 55%. Acestia folosesc cei peste 1.000 de kilometri de piste pentru biciclete.
Toate acestea sunt posibile acum si in Bucuresti, iar blogul Bucharestize.com va incerca sa grabeasca lucrurile si sa evidentieze, cand este necesar, cultura urbana din Capitala Romaniei.
Foto: Bucharestize.com
Florin Tulbure