Avioanele British Airways (BA) sunt folosite pentru a aduna informatii despre impactul zborurilor asupra schimbarilor climatice, informeaza Times Online.
Rezultatele acestor cercetari conduse de Universitatea din Cambridge pot creste considerabil pretul biletelor.
Intergovernmental Panel on Climate Change a estimat ca impactul emisiilor produse de transportul aerian, dioxidul de nitrogen, este de doua pana la patru ori mai mari decat impactul dioxidului de carbon.
Se cunosc foarte putine lucruri despre aceste emisii desi un institut german a descoperit ca urmele albe lasate de avioane sunt mai periculoase decat dioxidul de carbon. Aceste cozi albe se intind si formeaza nori care retin caldura, producand un efect de sera.
BA sustine aceasta cercetare deoarece incearca sa reprezinte partea responsabila a industriei aeriene, sperand sa opreasca astfel citicile de mediu care sunt lansate la adresa constructiei unei noi piste la Heathrow.
"Daca cercetarile ne-au facut sa intelegem care este efectul dioxidului de carbon generat de zboruri asupra mediului, impactul climatic al emisiilor de dioxid de nitrogen este mai putin cunoscut. Recunoastem ca impactul acestor emisii poate fi mai grav decat al celor de CO2 si suntem hotarati sa imbunatatim intelegerea acestei probleme prin cercetare.", a declarat un purtator de cuvant al BA.
Uniunea Europeana a fost de acord, luna trecuta, sa includa, incepand cu 2012, toate zborurile care pleaca sau sosesc pe aeroporturile din UE in Schema europeana de comercializare a emisiilor. Aceasta schema acopera doar emisiile de dioxid de carbon. In acest context, pretul biletelor s-ar putea scumpi de patru ori.