Grupul Bosch anunţă investiţii de ordinul miliardelor de euro în măsuri ce privesc îmbunătăţirea climei și a calităţii aerului. Unul dintre ţeluri este să devină prima companie industrială neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 din anul 2020.
„Schimbarea climatică nu este o poveste științifico-fantastică; se întâmplă cu adevărat. Dacă luăm în serios Acordul de la Paris, atunci inițiativa privind clima nu trebuie să fie privită doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie să aibă loc aici și acum”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul conferinței de presă anuale.
În plus, Denner a menționat că interdicțiile de circulație, protestele privind autovehiculele diesel, vestele galbene și grevele organizate vinerea pentru climă – toate acestea ne arată că toate companiile trebuie să ia măsuri privind clima și să ofere noi soluții pentru calitatea aerului din orașe.
„De asemenea, luăm în serios preocupările oamenilor pentru o calitate mai bună a aerului din orașe. În calitate de lider în inovații, dorim să furnizăm soluții tehnologice pentru probleme ecologice”.
Conform Agenției Internaționale pentru Energie (IEA), procesul de producție este responsabil pentru aproape o treime din emisiile de CO2 la nivel global.
„Vom fi prima companie industrială importantă care va atinge obiectivul ambițios de neutralitate în materie de emisii de CO2 într-o perioadă de puțin peste un an. Din 2020, Bosch va avea o amprentă netă de carbon zero”, a anunțat Denner. „Toate cele 400 de locații Bosch de la nivel global vor fi neutre în materie de emisii de CO2, din 2020.”
Pentru a atinge acest obiectiv, compania va utiliza patru pârghii majore. Bosch va spori eficiența energetică, va crește proporția de resurse regenerabile în alimentarea cu energie, va achiziționa mai multă energie electrică ecologică și va compensa emisiile de carbon inevitabile.
Aceste acțiuni vor ajuta la evitarea a 3,3 milioane de tone de CO2, până în 2020.
Calitate mai bună a aerului: grad de poluare aproape de zero
Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), aproximativ 90 de procente din populația mondială respiră un aer toxic. Bosch și-a propus un obiectiv ambițios pentru remedierea acestei situații.
„Ne dorim să reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru trebuie să privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Denner.
Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentrația de poluanți atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autoritățile municipale la proiecte pentru menținerea unui flux constant în trafic și implementează un sistem de gestionare a mobilității companiei în propriile locații.
Optimizarea motoarelor cu combustie internă – prin inteligență artificială
Compania estimează că aproximativ 75% din numărul total al autovehiculelor noi și celor comerciale ușoare vor continua să fie echipate cu motoare cu combustie internă în 2030. Ținând cont de acest lucru, Bosch va continua să investească sume considerabile în optimizarea motoarelor pe benzină și diesel.
De asemenea, compania utilizează inteligența artificială (IA) pentru a dezvolta în continuare motoarele cu combustie internă. Spre exemplu, Bosch utilizează IA pentru a controla în mod predictiv tratarea gazelor de eșapament conform modelelor create pe baza stilurilor individuale de conducere, deoarece acest lucru poate reduce și mai mult emisiile autovehiculelor.
Cei aproximativ 3.500 de angajați din domeniul tratării gazelor de eșapament și al senzorilor de gaze de evacuare au generat în 2018 vânzări de 2,3 miliarde de euro. Această valoare urmează să ajungă la 3 miliarde de euro până în 2025.
Cu 20% mai puține emisii poluante
În prezent, Bosch poartă discuții cu aproximativ 100 de autorități municipale din Europa cu privire la măsurile care trebuie luate pentru a îmbunătăți calitatea aerului.
Totodată, Bosch testează unități mobile de analiză la Stuttgart, Paris și Marsilia. Aceste unități dezvoltate de curând măsoară constant nivelul de contaminanți din aer. Împreună cu simulările, aceste măsurători vor asigura informații suplimentare cu privire la legătura dintre emisiile autovehiculelor și poluarea mediului.
Un proiect organizat în colaborare cu orașul Stuttgart a demonstrat că un flux constant al traficului poate reduce emisiile poluante cu până la 20 de procente, pentru flota existentă. Pe viitor, datorită datelor preluate de la unitățile de analiză va fi posibilă crearea unor hărți la rezoluție mare, care să indice zonele cu concentrație crescută de poluanți. Aceste hărți vor putea fi utilizate pentru a optimiza gestionarea traficului.
Gestionarea mobilității companiei: calitate mai bună a aerului în aglomerațiile urbane
Al treilea pilon al proiectului îl reprezintă gestionarea mobilității companiei. Obiectivul său este de a reduce traficul, și prin urmare emisiile, pentru care sunt responsabili angajații Bosch înșiși, mai ales în aglomerațiile urbane.
Măsurile implementate variază de la autobuze de tip shuttle în marile orașe din Brazilia, China și Turcia, la oferte de telemuncă și închirierea de biciclete și biciclete electrice. În plus, Bosch valorifică puterea conectivității. De exemplu, de câteva săptămâni, cei aproximativ 8.000 de angajați din locația Reutlingen au putut utiliza platforma SPLT de folosire în comun a autovehiculelor, ceea ce facilitează transportul de acest tip al angajaților prin intermediul unei aplicații specifice.
În zona metropolitană Stuttgart, unde aproximativ 55.000 de angajați Bosch parcurg o distanță combinată de 1,5 milioane km în fiecare zi, compania este membră, de asemenea, a asociației Clean Air Alliance.
Electromobilitate: 14 milioane de autovehicule până la finalul anului 2022
De asemenea, Bosch se așteaptă ca autovehiculele electric să joace un rol important în îmbunătățirea calității aerului la în orașe. Bosch se străduiește să devină lider pe piața de masă emergentă din domeniul electromobilității.
Până în 2025, compania preconizează să genereze o cifră a vânzărilor de 5 miliarde de euro în domeniul electromobilității, respectiv de zece ori valoarea din 2018.
„În contextul unei concurențe din ce în ce mai mari pentru crearea de valoare în domeniul tehnologiei pentru grupurile motopropulsoare, putem vedea oportunități bune pentru viitor. Expertiza noastră asupra sistemelor, portofoliul nostru cuprinzător de produse și economia la scară mare în producție ne transformă în partenerii preferați ai producătorilor de autovehicule și furnizorilor de servicii de mobilitate din întreaga lume”, a declarat Denner.
Componentele grupurilor motopropulsoare Bosch sunt prezente deja în peste un milion de autovehicule electrice din toată lumea. Până la finalul anului 2022, acest număr va crește la 14 milioane. Până în prezent, compania a realizat proiecte privind grupurile motopropulsoare pentru 50 de platforme de autovehicule electrice. Numai anul trecut au fost derulate 30 de proiecte noi.
„De asemenea, ne dorim să progresăm în domeniul tehnologiei celulelor de carburant”, a spus Denner.
În acest scop, Bosch a anunțat recent o alianță cu Powercell, un producător suedez de acumulatori pe bază de celule de carburant. Acești acumulatori reprezintă două treimi din valoarea unui sistem pe bază de celule de carburant. „Împreună cu Powercell, intenționăm să comercializăm acumulatori și să îi lansăm până cel târziu în 2022”, a spus Denner.
Conducere automatizată: consum de carburant și emisii scăzute
Conducerea automatizată va juca și ea un rol important în îmbunătățirea calității aerului. Conform firmei de cercetare KE Consult, conducerea automatizată poate reduce consumul de carburant cu peste 30% – sau cu 15% pentru autostrăzile din Germania.
Peste 5.000 de ingineri Bosch lucrează în prezent la conducerea automatizată, aproape de două ori mai mulți decât acum doi ani. După cum a observat Denner:
„Până în 2022, intenționăm să investim circa 4 miliarde de euro în automatizare și, prin urmare, în mobilitatea sustenabilă. Conducerea automatizată nu este doar o promisiune pentru viitor, ci constituie deja un domeniu actual de creștere pentru noi”, a mai spus Denner.
Sistemele de asistență pentru șofer contribuie dezvoltarea conceptului de conducere automatizată. De la nivelul actual de aproximativ 2 miliarde de euro, se estimează că veniturile vor crește cu aproape 15% în acest an. Se preconizează că cifra vânzărilor de senzori va crește cu 20%, iar cea a vânzărilor de senzori video cu 30%.