Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, i-a avertizat azi pe cei care vor sa mai conteste in instanta taxa auto ca avocatul general de la Curtea de Justitie a Uniunii Europene a confirmat ca taxa auto este in spiritul a ceea ce face Uniunea Europeana, relateaza Mediafax.
Ministrul Laszlo Borbely a precizat ca o parte dintre cei care au dat in judecata Ministerul Mediului pentru taxa auto au castigat in instanta, insa institutia a facut recurs.
In opinia demnitarului, taxa auto este corecta pentru ca poluatorul trebuie sa plateasca, iar valul de nemultumiri a fost creat si de "campaniile facute de avocati".
"Pentru cei care vor sa mai vina cu procese am o veste proasta: au fost complete de judecata care au cerut opinia avocatului general UE, care spune ca taxa auto este ok si in spiritul a ceea ce face UE. Sper sa fie un precedent aceasta decizie", a adaugat Laszlo Borbely.
Ministerul Mediului a precizat ca din prima concluzie a avocatului general rezulta ca instantele nationale care au admis cererile de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule intemeiat pe o asa-zisa discriminare a legii romane au gresit, intrucat aceasta este conforma cu articolul 110 TFUE si nu reprezinta o masura discriminatorie.
O alta concluzie a avocatului general a vizat valoarea reziduala a taxei pe poluare in legislatia romaneasca.
"Si din aceasta concluzie rezulta compatibilitatea taxei pe poluare cu articolul 110 TFUE, deoarece cuantumul taxei aplicate unui vehicul de ocazie importat nu depaseste cuantumul rezidual al taxei inclus in pretul de vanzare al unui vehicul de ocazie echivalent, care a fost supus taxei atunci cand a fost inmatriculat prima data ca vehicul nou", se arata in precizarile ministerului.
Totodata, avocatul general ar fi confirmat ca legea romaneasca intruneste cerintele de compatibilitate cu norma europeana, grila de depreciere prevazuta in legislatia privind taxa de poluare pentru autovehicule cuprinzand si rulajul mediu anual, starea generala standard si dotarea.
Laszlo Borbely a adaugat ca in 2010 au fost vandute 105.000 masini noi si 230.000 de masini second hand aduse din strainatate, dintre care 130.000 aveau o vechime de peste zece ani.
"Romania nu poate sa isi permita sa cheltuiasca 722 de milioane de lei pe programul «Rabla» si sa aduca din afara 130.000 de masini second hand mai vechi de zece ani. Evident ca pui o taxa pentru poluatori", a adaugat ministrul.