BMW si Peugeot-Citroen isi pun hibridele la comun

Din 2014, cei doi mari constructori europeni vor da startul unei cooperari cruciale in sectorul masinilor verzi, anunta ”La Tribune”. Pe 1 februarie, PSA si BMW au parafat crearea unei companii comune pentru constructia de componente pentru masini hibride, atat diesel cat si pe benzina. Cei doi constructori semnasera deja un protocol de acord pe acest subiect, in octombrie 2010.

Societatea comuna, botezata BMW Peugeot Citroen Electrification, "se va concentra asupra dezvoltarii si fabricarii de componente pentru toate vehiculele electrice (baterii, motoare electrice, generatoare si incarcatoare), precum si asupra logisticii de functionare a sistemelor hibride. Partererii vor dezvolta, produce si cumpara aceste componente in comun", se arata intr-un comunicat semnat de ambele parti. Operatiunile vor debuta in al doilea semestru al acestui an, iar noile componente vor echipa vehiculele incepand din 2014.

Cele doua companii coopereaza deja in fabricarea de mici motoare pe benzina, performante energetic. In urma cu un an, BMW si PSA au largit aceasta colaborare pentru a dezvolta o viitoare generatie de motoare care sa raspunda normelor Euro 6.

BMW a comercializat deja vehicule hibride benzina-electrice, insa in gama X6 sau Seria 7, volumele fiind destul de limitate. PSA se va lansa la jumatatea anului in constructia de vehicule hibride, insa va veni cu solutii inedite.
Compania a dezvoltat o tehnologie hibrida diesel-electrica de 200 de cai putere. Peugeot 3008 va fi dotat cu patru roti motrice, insa va avea emisii de sub 100 de grame de CO2 pe km, adica mai putin decat citadinul Peugeot 107. Carligul: un pret de 3.000 pana 5.000 de euro mai mare decat versiunea clasica. PSA ia in calcul un volum de 7000 – 8000 de vehicule pe an. Pana la anul va aparea si Citroen DS5 hibrid, PSA avand ca target vanzarea a 14.000 pana la 20.000 de vehicule pe an.

 

 

spot_img

Ultimele știri