Bicicletele I Velo au facut slalom pe aleile parcurilor

Aleile marilor parcuri din Bucuresti au fost, in acest week-end, neincapatoare pentru sutele de vizitatori care au venit sa se plimbe, fie pe jos, fie pe biciclete.

In Herastrau, desi sunt marcate piste rezervate pentru biciclete, acestea au fost disputate intre pietoni, biciclisti, copii cu triciclete si …caini de companie.

Bucurestenii tentati de mersul pe doua roti au dovedit din nou ca prefera bicicletele I Velo, acestea iesind in evidenta, in parcuri, prin designul lor atractiv. Am remarcat si tineri care incep sa invete sa pedaleze pe cate o bicicleta I Velo. Din acest motiv, unele biciclete au avut de suferit si au trebuit “trase pe dreapta”, in vederea unor mici reparatii.

Drept urmare, numarul bicicletelor oferite pentru inchiriere s-a diminuat, iar solicitantii au fost nevoiti sa astepte la coada pana la aparitia unei biciclete disponibile.

Ziua – record: 15 august

Recordul de solicitanti in programul I Velo a fost atins in Parcul Herastrau in data de 15 august, de Sfanta Maria – declarata zi nelucratoare. In acea zi, sirul celor care asteptau o bicicleta s-a intins pe zeci de metri, ne-au dezvaluit angajatii centrului de inchiriere.

Pe ansamblu, la data de 15 august, in Municipiul Bucuresti s-au inchiriat in total 1229 de biciclete I Velo. In restul tarii, in aceeasi zi s-au inchiriat in total 363 de biciclete. Cele mai cautate puncte I Velo din tara au fost cele din Constanta si Sibiu.

I Velo este cel mai mare program de bike-sharing din Romania

I Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing, lansat de Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.
Anul trecut, bicicletele I Velo au fost puse la dispozitia locuitorilor din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi, in perioada martie – octombrie 2011, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend, in intervalul orar 10.00 – 20.00.

6 milioane de kilometri parcursi in doar un an

In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele I Velo peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri. Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.
De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.

Bicicletele I Velo au fost folosite de peste 2.500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea).

Partenerii I Velo

Programul I Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB).

Bicicletele utilizate in programul I’Velo, marca DHS, sunt asamblate in Romania si sunt special concepute pentru programul de bike-sharing derulat de Raiffeisen Bank si Green Revolution. In anul 2012, toate bicicletele oferite de centrele I’Velo sunt noi.

“Anul acesta venim cu un model de biciclete mult mai performant. An de an, pe baza experientei acumulate si in parteneriat cu producatorul de biciclete, am imbunatatit performantele echipamentelor inchiriate. Bicicleta obtinuta anul acesta este mai confortabila, mai fiabila si, nu in ultimul rand, arata mult mai bine", a declarat, pentru Green Report, Corneliu Belciug, director de programe Green Revolution.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Centrele I’Velo raman fara biciclete

I’Velo vegheaza “Noaptea muzeelor”

spot_img

Ultimele știri