Un start-up israelian care intenționează să construiscă un avion de pasageri alimentat de baterii obține un impuls de la Siemens, care va face un motor pentru aeronave.
Eviation a proiectat un avion electric pe care l-a denumit Alice, o aeronavă care are nouă pasageri. Este planificat să debuteze la show-ul aviatic de la Paris în iulie și să zboare mai târziu în acest an.
„Integrarea sistemelor va avea nevoie de timp, dar sperăm să zburam aeronava înaintea show-ului aerian de la Paris, în iunie, unde va face debutul”, spuneCEO-ul Bar-Yohay, însă admite că momentul depende de obținerea unui permis pentru a zbura înainte de sfârșitul lunii mai.
Motoarele electrice Siemens de 260kW de pe Alice vor fi alimentate de un pachet de baterii litiu-ion de 900kWh, care va conduce cele trei propulsoare Hartzell cu cinci role, amplasate la coadă și pe fiecare vârf al aripii.
Producătorii de aeronave, cum ar fi Boeing și Airbus, împreună cu producătorii de motoare, inclusiv Rolls-Royce, au cercetat sau au investit în zborul alimentat de baterii, dar proiectele lor au încă multe provocări de depăşit.
Găsirea unei baterii care să aibă suficientă putere pentru a propulsa un avion este una dintre ele.
Avionul Alice ar avea o greutate maximă de decolare de 635 de kilograme. Bateria cântărește 317 kilograme.
„Este o baterie imensă, iar unele aeronave sunt construite în jurul ei, dacă doriți”, a declarat Omer Bar-Yohay, CEO-ul Eviation, pentru CNBC.
Avioanele Alice au șapte locuri și o singură încărcare a bateriei va fi capabilă să zboare 650 de mile, potrivit Eviation.
Eviation intenționează să livreze aeronava către cumpărători în 2022, întâi doar 15 bucăţi, urmând ca producţia să crească la 100 în 2025.
Însă, până atunci startup-ul are de rezolvat mai multe provocări înainte ca aceste aeronave să intre pe piață, inclusiv faptul ca va trebui să convingă autoritățile de reglementare că sunt de încredere.
„Avionul electric va veni, dar nu veți putea să zburați cu avionul electric de la Londra la Paris curând”, a declarat Robert Thomson, analist de aviație la firma de consultanță Roland Berger.
Eviation se confruntă, de asemenea, cu concurență acerbă pentru a fi prima companie care aduce zborul electric către mase. Există mai mult de 100 de proiecte de aeronave electrice la nivel mondial, a spus Thomson.
O altă provocare este asigurarea faptului că avioanele sunt într-adevăr mai „verzi”, deoarece unele rețele electrice sunt alimentate de combustibili fosili, cum ar fi gazul natural sau cărbunele, a spus Thomson.
Avionul Alive va costa între 3,5 milioane și 4 milioane de dolari, „în funcție de configurație”, este proiectat să aibă o sarcină utilă maximă de 1.250 kg și o greutate maximă la decolare de 5.900 kg.