Primaria Cluj-Napoca si-a depus de curand candidatura la Programul de Cooperare Elvetiano-Roman, un program de imbunatatire a mediului inconjurator.
In cadrul acestui program, finantat 85% de elvetieni, ar putea fi cumparate 10 autobuze electrice care vor functiona cu energie electrica obtinuta de la panouri solare, instalate in statii. In program, s-au inscris si municipiile Arad, Suceava si Brasov. Suma nerambursabila care poate fi atrasa este de maximum 85% din valoarea totala eligibila a unui proiect.
Proiect in premiera, in Romania
“In baza acestui program pentru transportul in comun s-au propus 2 proiecte: extinderea transportului cu troleibuze inspre una dintre localitatile limitrofe Clujului, situate in zona metropolitana, comuna Floresti, care a inregistrat o cresetere semnificativa a populatiei, prin constructia de noi cartiere in perioada de boom imobiliar. Iar un alt proiect este cel privind achizitionarea a 10 autobuze electrice care vor functiona cu energie electrica obtinuta de la panouri solare, un proiect in premiera in Romania”, a declarat, pentru Green Report, Emil Boc, primarul Clujului.
Statii de biciclete in regim self-service
In afara de interesul acordat transportului nepoluant, clujenii sunt foarte interesati si de promovarea bicicletei ca mijloc de deplasare eco. In Cluj-Napoca exista deja 20 de kilometri de trasee de biciclisti, dintre care aproximativ 10 kilometri reprezinta piste dedicate.
“In acest moment avem la Cluj-Napoca 20 de kilometri de trasee de biciclisti, din care circa 10 kilometri sunt piste dedicate. Avem in curs de implementare un proiect european pentru statii de biciclete in regim self- service. Acestea vor fi accesibile pe intregul teritoriul municipiului, in mod gratuit. Se vor amenaja 50 de statii de biciclete, care vor putea fi accesate pe baza unor carduri emise de municipalitate, numarul de biciclete achizitionat prin proiect fiind de 540. Ulterior, acest proiect va putea fi extins in functie de necesitati, insa, pentru prima etapa anticipam o schimbare masiva de comportament in privinta mobilitatii urbane, in special la tineri. Proiectul contine si o componenta de infrastructura, urmand sa se construiasca un numar suplimentar de circa 40 de kilometri de piste”, a mai spus Emil Boc.
Mihaela Pavnutescu