APIA: Programul “Rabla” din acest an trebuie să fie ultimul

Programul “Rabla” din acest an trebuie să fie ultimul, iar pentru a avea un efect pozitiv trebuie să înceapă în februarie, a declarat, marți, pentru Agerpres, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), Ernest Virgil Popovici.

Toți membrii APIA au fost de acord că Programul “Rabla” a avut rezultate pozitive, dar, după cum ați văzut, în fiecare an a fost din ce în ce mai puțin util. Drept pentru care, toți membrii APIA, fără excepție, au fost de acord să solicite ministerului de resort demararea ultimul program “Rabla” în 2014”, a declarat Popovici.

Acesta a precizat ca peste două săptămâni, membri APIA se vor întâlni cu oficialii de la Ministerul Mediului pentru a le prezenta acestora propunerea lor.

Pentru 2015, suntem în discuții să vedem care este alternativa la „Rabla”. E nevoie de o colaborare cu dealerii, cu Ministerul de Finanțe. În plus, dacă se dă drumul la creditare, va exista un atu. Practic, cu banii pe care cineva îi dă pe o mașină cu o vechime mai mare de 15 ani, își poate contracta un leasing fără a se împovăra prea mult”, a mai spus președintele APIA.

Conform Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), românii au cumpărat, până în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului “Rabla 2013”, iar circa 19.900 de mașini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

Din numărul total de autovehicule cumpărate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.

AFM a alocat, în 2013, în primă fază, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete “Rabla”. Ulterior, din noiembrie, numărul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Programul “Rabla” are ca scop înlocuirea mașinilor mai vechi de 10 ani, pentru ediția din acest an a programului fiind utilizat un singur tichet valoric în valoare de 6.500 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri