Primăria din Amsterdam va desființa locurile de parcare, în loc de a introduce noi interdicții de a conduce, pentru a crea un oraș prietenos pentru plimbările cu bicicleta. Locurile de parcare de pe stradă sunt înlocuite treptat, începând cu 1 iulie, cu benzi pentru biciclete, trotuare și copaci.
Autoritățile nu vizează spațiile de parcare efective, ci mai degrabă permisele de parcare, necesare automobilistilor pentru a parca vehiculele pe străzi. Amsterdam va reduce permisele de parcare într-un nou program. Permisele vor deveni, de asemenea, mai scumpe.
Unele comunități au început deja să își revizuiască spațiul în aer liber recent eliberat. Ca o indicație a ceea ce este posibil, în cartierul Frans Halsbuurt, o întreagă stradă este aproape total lipsită de parcări, înlocuite de trandafiri, bănci și tobogane.
Există, de asemenea, mai mult loc pentru biciclete, cu care se fac 65% din călătoriile zilnice ale locuitorilor orașului.
Mașinile parcate „sunt ca niștegarduri”, spune în film Katelijne Boerma,
primarul oficial al bicicletei. „Distribuie într-adevăr cartierul.” Odată cu îndepărtarea lor, spune ea, oamenii au mai multe șanse să se miște.
Viceprimarul și comisarul de tranzit Sharon Dijksma a anunțat că începând din această vară, orașul intenționează să reducă numărul de persoane care pot parca în centrul orașului cu aproximativ 1.500 pe an.
Acești oameni au deja nevoie de o autorizație pentru accesarea unui spațiu specific (iar costul pentru autorizația respectivă va crește și el), astfel că, prin reducerea acestor permise în număr constant, orașul va elimina și până la 11.200 de locuri de parcare de pe străzile sale până la sfârșitul 2025. În total, în Amsterdam există 265.000 de locuri de parcare stradale.
Cu toate acestea, spațiile eliminate nu vor fi lăsate goale. Pe măsură ce spațiul pentru mașini este eliminat, acesta va fi înlocuit cu copaci, parcări pentru biciclete și trotuare mai largi, permițând locuitorilor să vadă și să simtă instantaneu beneficiile a ceea ce va fi în continuare o politică destul de controversată în rândul șoferilor.
Parcarea în afara străzii nu va face obiectul noului program. De fapt, noii rezidenți care solicită permisele de parcare vor fi încurajați să găsească spații în garaje.
În total, există 432.000 de locuri de parcare în Amsterdam, din care 265.000 pe stradă și 167.000 în garaje, potrivit Het Parool, un cotidian din Amsterdam.
Rezidenții existenți nu trebuie să se teamă de revocarea permiselor de parcare, dacă nu schimbă reședințele. În schimb, vor trebui să plătească o taxă mai mare pentru o anumită locație. Permisele care au aparținut odată unor persoane care se mută, renunță la mașinile lor sau mor nu vor fi reeditate.