Ministrul Mediului, Costel Alexe, a declarat că salubrizarea ineficientă a străzilor reprezintă una din principalele cauze ale poluării aerului din Bucureşti și că, dacă acest proces ar făcut corect, aerul ar fi cu 45% mai curat. Green Report a semnalat marți că străzile din Capitală n-au mai fost aspirate de trei luni, conform contractului care prevede ca iarna să se desfășoare lucrări de deszăpezire.
Înainte de reuniunea Comitetului Naţional pentru Deşeuri, jurnaliștii i-au cerut ministrului o poziție față de necesitatea intervenției Ministerului Mediului pentru ca firmele de salubrizare să poată efectua operațiuni de curățenie în această perioadă.
„Contractele de salubritate sunt exclusiv cu primăriile de sector şi vă spun că de trei luni de când sunt ministru al Mediului, nici Primăria Generală a Capitalei şi nici o altă primărie de sector nu mi-a semnalat acest inconvenient, pentru că, dacă ar fi făcut-o, sunt convins că, interesați de binele cetățeanului ne-am fi pus la masă să găsim aceste soluții”, a răspuns Alexe.
Potrivit ministrului, această problemă va fi discutată la întâlnirea de joi dacă va fi ridicată de primarii de sector.
„În ceea ce priveşte salubrizarea eficientă a străzilor din Bucureşti, (n.r ar fi) mai bine de 45% un aer mult mai curat în Bucureşti, dacă firmele de salubritate ar face o salubrizare eficientă a străzilor Capitalei. În mod normal, primarul general al Capitalei ar trebui să întrebe firmele de ce nu fac acest proces cum ar trebui, pentru că este una din principalele cauze ale poluării aerului din Bucureşti”, a mai spus ministrul.
https://www.facebook.com/Mediu.Romania/videos/536397410566810/?epa=SEARCH_BOX
Green Report a semnalat, marți, că operatorii de salubritate au încetat să mai aspire și să spele străzile din București la 1 noiembrie, conform contractului care prevede ca iarna să se desfășoare lucrări de deszăpezire. Contractele cu primăriile sunt încheiate în baza unei normative naționale din 1973. De obicei, o mașină de aspirat adună în șase ore trei tone de praf, iar în lipsa acestui serviciu (pe lângă alte cauze) nivelurile de PM10 și PM2,5 sunt foarte ridicate.
„În București, de aproape trei luni nu s-a mai făcut nimic, pentru că la 1 noiembrie a încetat această spălare. În schimb, clima s-a schimbat. Uite că n-a mai venit zăpada. Mai mult de atât, sunt 10 grade acum și bate soarele. Nu s-a mai făcut nimic pentru că primăriile nu dau o directivă, pentru că altfel vine Curtea de Conturi și cere banii înapoi: «Cum ai putut să speli în ianuarie, că e iarnă?». Nu se uită nimeni că sunt 10 grade afară, e soare și e praf. E un aer nerespirabil în oraș. E normal să existe praful ăsta dacă nu se face nimic. Orașul a rămas într-o situație inedită. N-are zăpadă, n-are cine reține mizeria, dar nici nu mai spălăm de trei luni. Noi, ca operatori, suntem blocați în chestia asta”, a declarat Dan Ceaușescu, director de marketing Urban SA.