Doua companii aeriene se afla in plina competitie pentru lansarea primelor avioane de pasageri ale caror motoare vor folosi biogaz in loc de kerosen. Virgin Atlantic si Air New Zealand vor ca in 2008 sa lanseze primele "curse comerciale verzi".
Acum vreo doua luni, concernul Rolls-Royce si compania Virgin Atlantic s-au angajat sa transforme un avion Boeing 747 in primul avion cu biogaz din lume. Proiectul, care are ca data finala sfarsitul anului 2008, prevede transformarea unuia dintre cele patru motoare ale avionului astfel incat sa poata folosi biogaz in loc de kerosen.
Compania Air New Zealand a ridicat insa stacheta si a anuntat ca a comandat firmei Boeing un avion care va avea numai biogaz in rezervoare, dar a tinut sa precizeze ca primul zbor va fi efectuat fara pasageri.
Noua Zeelanda s-a remarcat de mai multe ori pe plan international anuntand ca va impune masuri de reducere totala a poluarii si afirmand ca obiectivul actualului guvern este sa transforme tara intr-o "zona 100% verde".
Premierul Rob Fyfe a precizat ca se vor face investitii in noi tehnologii, in colaborare cu mari companii din intreaga lume, si va urmari personal implementarea acestora in industria neozeelandeza.
Revenind la competitie, Virgin Atlantic a confirmat ieri ca accepta provocarea si, din acest moment, cele doua firme sunt practic inscrise intr-un concurs neoficial de promovare a tehnologiilor verzi.
In ciuda elanului cu care industria aviatica pare sa imbratiseze biocombustibilii, specialistii in energii verzi sunt din ce in ce mai sceptici in legatura cu metodele de producere a biogazului. Calculele facute de specialisti arata ca, daca toate cursele aeriene ar ajunge sa foloseasca astfel de combustibili, aproape jumatate din suprafetele cultivabile ale Terrei ar fi ocupate de culturile necesare producerii biogazului.
Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul