Cei care mai au de casat rable pot rasufla usurati. Programul a fost prelungit pana la 31 ianuarie 2011, iar la Gheorghe Doja mai sunt disponibile 30 de tichete.
Cei patru colectori autorizati din judetul Ialomita au primit, pe parcursul intregului program, mai bine de 2.300 de vouchere pentru programul „Rabla“. In zonele urbane, tichetele au fost epuzitate in cateva zile, iar oamenii s-au inscris permanent pe liste de asteptare pentru a-si preda masinile, in timp ce in mediul rural era reversul medaliei.
„Am primit 500 de vouchere, insa mai am si acum vreo 30 de tichete“, spune Clementin Gogot, patronul centrului de colectare din Gheorghe Doja.
La oras, cozile pentru casarea masinilor vechi se formau chiar si cu o zi inainte de primirea voucherelor. „Epuizam tichetele in doua zile, iar oamenii asteptau la coada chiar si noaptea“, explica Jan Tanase, patronul centrului de colectare din Slobozia.
Programul de stimulare a inoirii parcului auto national si-a pus amprenta ireversibil pe piata auto locala. Astfel, in acest an au fost inmatriculate mai multe masini noi, decat in 2009. „Am inregistrat o crestere a masinilor noi, iar asta se datoreaza programului Rabla“, spune comisarul sef Stefan Ilie, seful Serviciului de Inmatriculari, care mai spune ca in acest an au fost preferate masinile ieftine, fara fite, majoritatea Dacia Logan.
„Am dat o Dacie sport din ’87, iar, apoi, am vandut voucherul pentru a imi cumpara o masina mai noua. Am ales tot o Dacie cu 10 ani mai tanara“, Nicolae Petrache (48 ani).
Politistul este sustinut si de dealerul auto, care spune ca la mare cautare au fost modelele ieftine. „Am dat foarte bine primul model, la 6.200 de euro, iar majoritatea clientilor au platit cu bani cash“, Maria Caciularu, un dealer local.